Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 12 april 2007

Engelsk country-look

Det här köket är väl mysigt! I fransk stil men det är möbler från den engelska firman The Cotswold Company.

Kolla in spisen, det är väl en AGA. Kostar en förmögenhet. Undrar hur det är att laga mat på en sådan.



Badrummet i engelskt blått med korsvirkedetaljer är också charmigt. Det vita i inredningen står snyggt mot bakgrunden.



Det finns många snygga associarer. Potatis- och lökkorgarna är orginella och roliga.



Tycker om korgen att hänga ovanför spisen eller arbetsbänken.
Eftersom jag är bokfantast behövs det alltid mer plats till böckerna, och då verkar det lilla bokbordet behändigt.













































Cotswold är ett distrikt i England som även kallas för Heart of England. Jag har besökt Cotswold och det är fyllt av idylliska byar, som klippta ur mysiga TV-serien Midsommer murders.

9 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Whau! Vilka fina bilder. Köket är jättefint och korgfåtöljen, lyktorna.....VILL HA!
Kram
Lily

rebecka. sa...

Snygga bilder. Älskar särskilt de cremévita grejerna längst ner. Så mycket jag. Fint fint fint.

Hemma på landet sa...

Åh, ja...alltimg var snyggt här. Kram Stina

Signes vind sa...

Åh vad läckert - precis min stil! Jättefint! Tack för länktipset! Kram Lotta

Solkatter & dammråttor sa...

Ja detta såg väldigt trevligt ut tycker jag.Potatis och lökkorgarna var häftiga...
Apropå spetsar...jag sätter dom lite varstans...knyter runt blomkrukor...på lampskärmar....som knytband på stolsdynor som jag sytt...på hyllkanter mm.Jag ska lägga in bilder på bloggen se´n. Då får du se.

Kram

Solkatter & dammråttor sa...

Glömde säga att jag drömmer om att åka till England...till några såna där mysiga små byar som du skrev om...just såna som man ser i Engelska polisserier...oh,I lovve them =)

Kram igen!

Anna sa...

Oj, vilka fina bilder du visar. Badrummet var super. Nu ska jag kika vidare. Du har precis lika smak som jag, även vad gäller litteratur och historia. Matlagningen är det värre med :0)

Ha en härlig helg.

Poppins sa...

Kul att ni gillade det lika mycket som jag!

Anna sa...

Åh, vad härligt att du har varit där. Jag älskar Midsummer serien, just för att jag älskar miljön i byarna. Det är så vackert. Jag har inget intresse av London men vill gärna åka ut på engelska landsbygden. Hoppas göra det en dag.