Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 22 april 2007

Engelskt glas



Hittade fantastiskt vackert glas hos Waterford. Dessa bilder är från deras nya serie Vintage Garden.


Har nu läst ut min bok av Peter Mayle: Den perfekta omeletten. Av någon anledning har jag missat hans tidigare böcker som Ett år i Provence. Nu ska jag nog läsa dem också. Han skriver små underhållande anekdoter från sitt liv i Frankrike. Som man kan förstå av titeln, handlar boken om mat, något som man verkligen tar på allvar i Frankrike. Jag tyckte boken var charmig och trevlig, bra att kunna läsa ett kapitel åt gången utan att tappa tråden.

Avslutar med en bild från Waterfords kollektion Grafton Street. Ja, tänk om man hade plats och pengar till allt som man vill ha! Tror vi måste skaffa ett större hus...

I morgon är det måndag. Hoppas ni får en bra vecka!

13 kommentarer:

Signe sa...

Vilka härliga bilder du visar! Gillar särskilt bild nr 1 och nr 4! :)

Signes vind sa...

Så fint glas!
Har också läst Mayle och tycker han är småmysig - speciellt de första om hans problem med att bosätta sig i Provence. Drömmer mig gärna bort - tänk om man vågade lämna allt och börja om i Frankrike!!

Lisa sa...

Min favorit var den nedersta bilden. Ang. boken så är nog ordet obehaglig bra beskrivnig av den.

hulukvarn sa...

Vilka härliga glas!! ha en fin vecka du med!

Lina sa...

Jätte fina glas! Trevlig vecka du med!

Guldkant På Livet sa...

Ja men det är ju sååå vackert att det inte är sant!! Tänk va glas är fint i rätt miljö.... Mari.

Solkatter & dammråttor sa...

Vackert,vackert!!
Har inte läst några böcker av den författaren, men det låter som något som skulle passa mej.Något att tänka på som hängmattebok i sommar kanske.
Ha en skön vecka...nu kommer värmen tillbaka=)

Kram

Eva Agnes sa...

Tack för ösnkningen om en bra vecka. Själv tycker jag att veckorna går så oerhört fort. Var med en väninna på stan och tyckte vi hade haft tillräckligt av måndag så jag sa i dag är det väl tisdag? Tji, fick jag. Det var fortfarande bara måndag.....
Som pensionär bryr man sig så lite.
Kramar Eva Agnes

Hemma på landet sa...

Jättehärliga bilder.Kram Stina

Lily of the valley sa...

Glas är vackert! Jättefina bilder!
Kram
Lily

Ljuvligt Hemma sa...

Vilka underbara bilder... superfint glas :)

Poppins sa...

Kul att ni också gillade glas.
Signe och Lisa: Jag gillar nog nr 1 bäst själv.
Signes vind: Ska kasta mig över hans bok. Sen sticker jag...
Hulukvarn och Lina: Visst är de fina. Kram!
Guldkant: Vackert med skört glas mot hård sten.
Solkatten: Jag kan verkligen rekommendera boken.
Eva Agnes: Idag (onsdag) har jag hela tiden för mig att det är torsdag. Så det är inte bara pensionärer som tappar räkningen på dagarna.
Stina, Lily och Ljuvligt hemma: Jag håller med. Så vackert!

scrolla sa...

Underbara glasburkar!