Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 4 april 2007

Formella trädgårdar


Som jag skrev igår, är jag lite svag för formella trädgårdar. Jag kanske inte älskar de riktigt stela varianterna som finns kring Versailles och andra slott även om de fascinerar mig. Men lite mindre trädgårdar med rutmönster och formklippta buskar tycker jag är charmigt. Se ovan exempel från en liten formell trädgård.

De vackra terracottakrukorna står sig snyggt mot den välklippta häcken och den pyramidformade buxbomen. Precis så kunde jag tänka mig att ha det hemma i min trädgård. Fast då måste jag ha lite mer utrymme, för jag ska ju även ha plats med alla mina rosor och högt på önskelistan står ett växthus och en köksträdgård!

3 kommentarer:

Minne sa...

Hej! Så roligt med en ny blogg. Hit kommer jag gärna igen! Gillar också den trädgården med klippt buxbom. Försöker mig på det hemma hos mig.

For the love of country sa...

Toppenfin blogg gumman! Buxbom är superfint!

Poppins sa...

Tack Minne!
Kul att du hittade hit. Jag försöker mig också på buxbom men i betydligt blygare omfattning än den pyramidformade...

Love of country: Tackar och bugar. Buxbom är en favorit, klassiskt och charmigt.