Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 27 april 2007

Fredag! - och fotoövningar

Helgen är räddad! Hämtade hem ett paket från Adlibris med fyra deckare från Minotaur. Kastade mig över Stephen Booths "I skydd av mörkret". Jippi!

Övade mig lite med den nya kameran så här kommer en liten bildkavalkad från idag:

Började med att fotografera några gula vårblommor i rabatten. Här några söta vildtulpaner.

Och därefter gulltörreln som har vuxit sig fin:

Ett foto från vår altan med förråd och plank in till grannen. Vi bor ju i ett parhus.
Min sommarbricka som jag har målat grön och dekorerat med decoupage.

Slutligen bild på god choklad av mitt favoritmärke; Michel Cluizel. Härligt på en fredag.
Så totalt en mysig fredagskväll med deckare och mörk choklad! Hoppas ni alla också har det mysigt!

14 kommentarer:

Signes vind sa...

Kul att du fått igång kameran nu och kan visa så fina bilder. Chokladmärket är antecknat - har inte prövat det....Trevlig helg- själv skall jag flytta ut min dotter ur hemmet :-(
Kram / Lotta

Lusthuset sa...

Det blev väl jättefina bilder. Roligt med ny kamera. Mysa till det skall man göra på fredagen.
Ser fram emot fler bilder. Ha en fin helg

Hemma på landet sa...

Åh, såna härliga bilder.
Storkramen från mig. Stina

Solkatter & dammråttor sa...

Vilka fina bilder det blir med nya kameran.Och vad våren kommit långt hos dej.
Mmmmmm...gott med choklad...måste prova den sorten nån´gång.
Ha en mysig helg med nya kameran.Kram!

Guldkant På Livet sa...

Gulltörrel? Har jag aldrig hört talas om men oj vilken vacker växt! Och den brickan, så himla snygg den blev efter din insats!!

Mari.

Eva Agnes sa...

Jättefina bilder på växterna och vilken härlig fredagkväll ni ska ha.
Trevlig helg önskar jag.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Jättefina bilder på växterna och vilken härlig fredagkväll ni ska ha.
Trevlig helg önskar jag.
Kramar Eva Agnes

Lily of the valley sa...

Inte kan man tro att du är nybörjare med kameran. Det är jättefina bilder som du tagit.
Gulltörreln är mycket vacker!
Har funderat länge på att köpa en sådan.
Kram
Lily

Viktoria sa...

Jättefin bricka och fina bilder!
Trevlig helg.

Mimmi sa...

Vad kul! Min favvisfilm är ett rum med utsikt och favoritros "constance Spry"... himla kul, tyckte jag! *fniss*

Anna sa...

Vilken vacker guling, gultörrel? Kan inget om uteblommor - får lära mig. Tack för alla kommentarer - allt är klart nu :0).

Ha en fin lördag!

Poppins sa...

Signes vind: Oj, en fågelunge lämnar boet. Men hon har säkert vind under vingarna :)
Guldkant och Anna: Roligt att ni upptäckte en ny växt. Den är tålig och tacksam.
Lily: Tackar! Jag ska träna mer. Gulltörrel hade passat in hos dig, tycker jag.
Mimi: Vad kul att vi har samma smak. Gillar du mörk choklad också?

Alla andra: Tack för besöket och njut av våren.

Solkatter & dammråttor sa...

Tack för kommentaren på min blogg.
Nej vi ska inte göra allt på en gång....man måste ju njuta av sommaren också.Vi får väl se hur mycket vi hinner....Ljuslavendelgrå....mm...låter snyggt..tål att tänkas på.
Kramiz!

maria, lilla livet sa...

Blommor, soffa, böcker och choklad - vad mer behöver man? :-)