Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 3 april 2007

Fynd till trädgården


I söndags var jag och min allra bästa vän Lily på fyndresa. Vi åkte till en trädgårdsgrossist som då och då har utförsäljning av lagret.

Vi tillbringade någon timme där och gjorde som vanligt en del fynd, bl a köpte jag ett rosentorn i svart metall. Det kommer till väl användning i vår trädgård eftersom vi är rosälskare. Jag inhandlade även en kruka på fot i gjutgärn som även kan användas som fågelbad.

När det gäller trädgård är jag lite delad när det gäller stil. Dels tycker jag mycket om de enkla engelska trädgårdarna, allt från cottage garden till parker, dels älskar jag den formella trädgården, typ italiensk renässans eller fransk barock.

Så tyvärr är vår lilla täppa en salig blandning av alla stilar...
(bilden är inte från min trädgård, utan från en formal garden in Sydney)

3 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Jag gillar din stil! Va kul att du blivit med blogg, min finurlige vän. Jag ser framemot ett dagligt besök i din tradgard.
Kram Lily

Lily of the valley sa...

Glömde i brådskan 3 ... över trädgård.

Poppins sa...

Aj, blev jag nu tvingad att uppdatera mig varje dag?
Kram till dig, kompis!