Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 18 april 2007

Kylskåp och annat - eller diskbänksrealism

För några dagar sedan fick vi ny kyl och frys. De är inte i borstad stål, det hade inte passat in hos oss. Jag tycker inte heller att sådana verkar vara särskilt praktiska. Man måste väl torka bort fingeravtryck hela tiden?

Våra skåp är vita och mycket traditionella men det känns ändå lyxigt. När man öppnar dem ser det snyggt och prydligt ut. Jag har bestämt att det hädanefter alltid ska se lika prydligt ut när man öppnar dörren. Får se hur länge det varar...

Konstigt nog fick vi knappt in allt i frysen när vi tömt den gamla. Antingen är den nya mindre eller också hade vi verkligen lyckats trycka in maten i den gamla. Hittade förresten några förpackningar som jag inte alls mindes vi hade. Det stod inte heller något på dem så jag slängde eländet. Känns det igen?

Jag har inga bilder på kylskåpet så jag lägger i stället in några vackra bilder från The White Company :)

5 kommentarer:

Solkatter & dammråttor sa...

Vilka fina bilder. Fräscht(stavas det så?)med ny kyl och frys.Ja,nog känner jag igen det där med att man har saker som bara legat där urlänge och som man tillochmed glömt vad det är för något....jag skulle nog också behöva göra en rensning av min frys...=)
Apropå lakanen. Det funkar säkert att bara sy på en bit längst upp...det har jag också funderat på. Jag var nog lite väl ambitiös när jag sydde mina. Men jag har tänkt att jag ska sy flera och då gör jag nog också som du tänkte.

Ha en skön kväll. Kram

Birgitta sa...

Vad skönt att få ett nytt och vitt kök. Vitt är alltid rätt, då kan man bryta av med allt annat roligt man kan ha i ett kök. Kul att få följa med på planteskolebesök på Råå, blev det rätt? Härliga bilder du tagit och alltid roligt att höra historier bakom sådant vi inte tänker på.

Eva Agnes sa...

Förr, när jag reste ofta till Skåne, eller rättare sagt Trelleborg och Ystad, tänkte jag alltid på alla dessa ååååååån som finns i Råå....
Fina bilder från plantskolan.
Klart man ska ha vit kyl och frys i ett shabby/countryhem. När jag tvättade av mitt häromdagen tog jag bort alla lappar och bilder för jag ville också ha det rent.
Kramar Eva Agnes

Lina sa...

Mmm vilka härliga bilder!!

Signe sa...

Vilka underbara bilder du visar!
Håller med om kyl och frys...jag är inte så förtjust i borstat stål, vitt går alltid hem! :)