Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 15 april 2007

Lat söndag

Vilken söndag! Säkert tjugo grader varmt och inte moln på himlen. Det blev en dag utan en massa måsten utan en chans att återhämta sig och göra vad man vill. Så det blev långpromenad, läsning och pyssel i trädgården. Jag planterade en murgröna i min nya gjutjärnsurna. Tänkte att den skulle få trivas tillsammans med klotet av pile.

Urnan får stå vid ytterdörren där vi har en liten sitthörna. Det blåa som blommar i högre hörnet är kaukasisk förgätmigej.

Har läst ut min bok av Kazou Ishiguro: Never let me go. Jag tyckte mycket om hans bok Återstoden av dagen. Den här boken handlar om svårare frågor; om etik kring kloning och organdonation. Berättaren är en ung kvinna som är uppfostrad på ett internat tillsammans med andra klonade barn. Alla har samma livsuppgift; att bli organdonator. Känslan i boken är besynnerlig, språket var poetiskt och kliniskt på samma gång men gav mig en obehaglig känsla av att drukna. Det låter konstigt men jag kan inte förklara det på annat sätt. Jag är glad att jag har läst ut den...

Avslutningsvis en liten bild från mitt köksfönster. Spiran är luffararbete, gjord av en väns dotter som är superduktig på det. Det syns kanske inte på bilden men i mitten går en tråd med några vackra pärlor.

11 kommentarer:

Anna sa...

Oj, så mysigt du verkar ha det. Och jag kan tänka mig hur det är när allt står i blom. Kanon!

Ha en härlig dag!

Guldkant På Livet sa...

Men så vackert du har! Skulle inte haft ngt emot en koppa kaffe i den miljön! Och så många vackra urnor och krukor! Liksom ett paradis!!! Förgät mig ej är ju bara en sån söt blomma! Mari.

Birgitta sa...

Vad vackert du har i din lilla hörna, den känns så inbjudande. Snyggt arrangemang i urnan, och blommor som redan kommit. Kram

Lily of the valley sa...

Vad snyggt det blev i gjutjärnsurnan.
Den passar bra där den står.
Kram
Lily

Signes vind sa...

Vackert och smakfullt som vanligt. Hur är Peter Mayle boken?

Eva Agnes sa...

Hej Poppin!
Nu har jag lagt till dig bland mina länkar för att du har så underbart fina trädgårdsarrangemang. Jag blir glad av alla dina växter och krukor.
Kramar Eva Agnes

Signe sa...

Åh va fint du har, både ute och inne! Måste vara perfekt att bo i Skåne så man har en lång trädgårdssäsong! :)

Hemma på landet sa...

Verkligen jättefint. Puss

rebecka. sa...

Jättesnygga trädgårdsmöbler!

Christina sa...

Så vackra bilder du har tagit

Poppins sa...

Så glad jag blir! Tack, alla. Många kramar.