Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 26 april 2007

Vårbilder från trädgården

Det blev inte så mycket fotograferande idag för helt plötsligt slutade vår stereo att fungera. Och då blev det akututryckning till Malmö för att lämna in den på lagning. Och då passade vi även på att titta lite i bokhandeln, handla hem mörk choklad (inspirerad av Signes vind) och äta scampi på Normans Deli. Lyte lyx mitt i veckan alltså. Men klockan blev sju innan vi var hemma igen.

Men några bilder hann jag med att ta. Nästan alla våra tulpaner har försvunnit men dessa röda lyser i alla fall upp rabatten.

Bilder från mitt lilla växthus: där står nu tre tomatplantor och fyra krukor med bondbönor. Inte så mycket men tänk, det är bara april. Jag återkommer med mer bilder av det som brukar vara mitt "köksland".


Köpte en vit klöver med mig hem häromdagen. Den syns nästan inte på bilden i motljuset... Som ni ser har jag inte lärt mig inställningarna på kameran ännu.


8 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Det är rätt! Lyxa till det mitt i veckan. De ska va gött att leva... som Galenskaparna säger.
Fina tulpaner.
Kram Eva Agnes

Lily of the valley sa...

Jag gillar din ljusstake och ditt arrangemang med den vita klövern.
Ljuvligt!
Härlig färg på tulpanerna.
Smakade chokladen bra?
Kram
Lily

Signes vind sa...

Ska bli spännande att se dina bilder med den nya kameran. Roligt att du blev chokladinspirerad av mig ;-)
Äntligen har jag fått till mitt inlägg om män o inredning. Kul om du läser o kommenterar hur ni har det...

Lusthuset sa...

Tulpanerna var väl fina, vilken härlig färg. Jag kan aldrig sluta att förvåna mig över den mångfald av olika tulpaner det finns. Växthuset var väl bra. Där står växterna ju skyddade och det räcker ju. Mysigt ni hade det i Malmö. Man skall passa på när tillfälle gives.

art[e]fact sa...

Åh, så härliga vårbilder! Jag blir så inspirerad! :) Hoppas att stereon gick att laga!

Hemma på landet sa...

Härliga bilder.Kram Stina

Mimmi sa...

Vilken fin blogg du har... lägger till den till mina länkar så jag hittar tillbaka hit, hinner tyvärr bara läsa dina senaste inlägg! Behöver lite växtinspiration :-)

Poppins sa...

Eva Agnes: Håller med till 100%!
Lily: Mmmm, chokladen var jättegod.
Signes vind: Jag skrev ett väldigt långt inlägg...
Lusthuset: Jag såg mångfalden på bilderna som du tog på Sofiero. Det är otroligt.
Artefact: Jodå, den går att laga men det tar någon vecka.
Hemma på landet: Kram!
Mimmi: Jag länkar gärna till dig också.