Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 14 april 2007

Vårhandlat

Jaha, så har vi varit och handlat rosor (Flora Linnea, igen). Det innebar att mannen fick ägna lördagen åt grävandet, men så var det också han som fick välja sorterna:

Teasing Georgia
- Austinros. Skålformade gula blommor vars yttersta kronblad vitnar.
Charlotte - Austinros. Skålformade ganska stora gula blommor.
Glamis Castle - Austinros. Crèmefärgade fyllda skålformade blommor.
Gertude Jekyll - Austinros. Starkväxande buske med mörkt rosa blommor.
Albertine - Klätterros. Vackra rosa blommor men rosen har riktigt otäcka törnen (jag har haft mina duster med damen i fråga tidigare).

Förutom rosor, handlade jag också krukor och några krukväxter. Jag kunde inte låta bli för de var så vackra. Blev entusiastisk när jag hittade den lilla kronan eftersom jag nyligen beundrat en liknande på For the love of Country. När vi kom hem, arrangerade jag omkring dem för att ta några bilder:


Som synes följde en liten ängel med hem också.





Plockade även fram ett annat fynd som jag gjorde för några veckor sedan: en gjutjärnsljusstake för 20 kronor!

10 kommentarer:

Signes vind sa...

Vilka fynd du har gjort! Gjutjärnsljusstaken är ju fantastisk. Och krukorna - väldigt fina. Jag har sett liknande - kanske likadana blåvita som är från Miljögården - och varit väldigt sugen på att köpa dem. En sådan krona letar jag också efter. Allt passar till, blommor av olika slag och ljus.

Solkatter & dammråttor sa...

Mycket vackert du har hittat idag. Jag blev förtjust i den lilla söta ängeln...sån vill jag också ha.
Ja, och såna kronor är bara så vackra. Ha en forsatt trevlig helg.

Kramiz

Signe sa...

Åh, va fina bilder och jättefina saker! :)

designe.blogg.se

Hemma på landet sa...

Verkligen vackra saker. Kram Stina

Anna sa...

Jättefina bilder. Så fin kronan var i den krukan, vad är det för kruka? Den är jättevacker.

ha en fortsatt skön helg!

Birgitta sa...

Vilka fina bilder att titta på och önska sig! Dina änglar skulle jag vilja ha i min trädgård.

Cecilia sa...

Nu vill jag också ha en trädgård, jag som inte ens har en balkong! Roligt att du har allt från boktips till rostips!

Guldkant På Livet sa...

Å vilken härlig blogg du har!! Här har jag aldrig varit men tittar gärna in igen!! Jätetfina saker du har, njutbart att se!! Mari.

Lily of the valley sa...

Vad fina saker ni köpt! Men ni har ju alltid haft bra smak!
Det är rätt lustigt för jag har en exakt likadan kruka som er nyinköpta gråa. Jag fick den och en blomma som välkomstpresent när jag började på mitt nya jobb.
Det är snyggt med betong.
Kram
Lily ;)

Poppins sa...

Tack alla för era vänliga kommentarer.
Anna, jag svarade på din sida.
Kram allihopa!