Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 20 april 2007

Vårt bibliotek...

Med tanke på Haddocks bibliotek (förra inlägget), här kommer bilder från vårt bibliotek.
Det är svårt att beskriva i vilken stil ens hem är inrett. Problemet är ju att man tycker det finns så mycket vackra saker att inreda med. Resultatet blir en mix, men en personlig mix.

Jag blandar gärna engelsk och fransk stil med gustaviansk och Carl Larsson. Sedan tillsätter jag en gnutta modern design, rör om och njuter.

Sedan bor man ju inte ensam och det är inte bara jag som ska trivas. Mannen i huset gillar ungefär samma stil men han tycker bättre om den mörka (maskulina?) stilen medan jag vill ha det ljusare.

Bokhyllor och bord från Grange. Sittmöbler, gardiner, lampskärm och kuddar är tidiga kollektioner från Designers Guild.

9 kommentarer:

Signes vind sa...

Ett fantastiskt mysigt och personligt bibliotek ni verkar ha. Intressant att du tar upp frågan kring vilken stil man har o att man måste kompromissa i inredningen med den man lever med. Tänkte precis blogga om det någon av de närmaste dagarna.
Ha en skön helg . Kram / Lotta

Lotten sa...

Jättefint bibliotek ni har! Jag älskar de där tidiga designers Guild-tygerna.... underbara!

Vad är det för fin blå-vit kruka du har på den undre bilden?

Guldkant På Livet sa...

Å vilket vackert biblotek ni har! Och vilken lycka att bara kunna ha ett biblotek!!! Jo, det är nog ofta så, männen vill ha det lite rustikare och mörkare medan kvinnorna vill ha det lite ljusare och nättare... det var därför allt blev lättsammare under Rokokons tid, de få arkitekter som fanns då var kvinnor!! Kul att få kika in i ert vackra rum! Ha en bra helg!! Mari.

Hemma på landet sa...

Verkligen fint!

Ja, nu är jag så trött på detta blåsande. Usch!
Ha en bra helg, vännen! Kram Stina

Solkatter & dammråttor sa...

Mysigt bibliotek.Här skulle jag inte ha något emot att krypa upp i fåtöljen med en god bok...=)
Jag blandar gammalt och nytt hej vilt i mitt hem.Det blir personligt och trivsamt då, tycker jag.
Har du klätt om fåtöljerna själv.Skulle behöva göra det med mina...
Ha en skön helg! Kram!

karin a sa...

Vilket fint bibliotek! Kul med ytterligare en trädgårdsblogg - jag hade missat dig tyvärr. Ser att du också gillar rosor. Ska bli kul att se fler bilder från din trädgård också.

Ha en fint helg!

Birgitta sa...

Ja, det är som du säger man vill ha ett hem man trivs med. Jag har också lite blandat med sånt jag tycker om, det blir i alla fall personligt. Kram

Lusthuset sa...

Ser mysigt ut. Visst är det roligt att ha möjlighet att ha ett bibliotek, ett rum som är till för att sitta och läsa i. Det viktigaste rummet näst efter köket tycker jag som "gammal" bibliotekskvinna.

Poppins sa...

Oj, jag tror att jag av misstag lurade er alla lite. Man får kanske ett felaktigt intryck av att vi bor i ett stort hus med flera sällskapsrum (det hade ju varit trevligt) men vi har ett litet radhus på 107 kvm. Så biblioteket är bara en del av vårt vardagsrum.
Men kul att ni gillade det. Ska bli intressant att läsa mer om manligt/kvinnligt på Signes vind.
Solkatten: Nej, fåtöljerna är inköpta med tyget på. Vad som är toppen är de extra skydden till armstöden som vi kostade på oss.