Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 17 maj 2007

Akutinlägg!

Jag vet att jag skulle skriva om trädgården nästa gång, men jag var tvungen att göra ett akut inlägg först. Vill visa en stekpanna från Åhlens. Jag äger den inte just nu men jag lovar att jag ska göra inom kort. Kan inte motstå den! Tänk en prickig stekpanna, så kul att steka köttbullar i den.
Passar på att nämna senaste numret av Hem och antik där jag hittade mycket fint. Fastnade för det irländska stenhuset och skärgårdshuset med snickarglädje.

Till sist ännu ett akut inlägg. Kände att det var dags att visa upp min ljuslyktor med spets, inspirerad av Solkattens tips. Det tog lite tid innan jag förmådde mig att klippa i spetsen men tycker att resultatet blev sött!



Tyckte om att knyppla när jag hade syslöjd i skolan. Kommer ihåg hur jag satte fast knyppeldynan på pakethållaren på cykeln för att ta med den hem. Har ingen aning om vart spetsarna tog vägen som jag gjorde men minns hur roligt det var. Synd man inte har någon knyppeldyna.

Tennkannan är ett litet mått, 1/8-delskanna, och blomman en klematis, Miss Bateman, inramad av gulltörel.

19 kommentarer:

hulukvarn sa...

Vad söta ljuslyktorna blev. den pricka stekpannan är jätteroligt! ha en fin helg!

Anna sa...

Den stekpannan var fin, tror också det skulle bli roligt att steka köttbullarna i den. :0) Jag ska köpa Hem & Antik - det lät spännande. Hus & Hem var också bra denna gång. Jo, Tradera är kul, oftast lägger jag ett tak när jag är sansad och ekonomisk och försöker låta bli att kika till auktionen, för då kan tävlingsbegäret slå till och man ska vinna varan till varje pris och glömmer helt sitt ursprungliga tak. :) Sån är jag iaf...

Kram på dig och ha en trevlig dag!

Hemma på landet sa...

Men du...vilken stekpanna. Den vill jag ha...
Jättefina lyktor. Ja, allt. Kram Stina

Eva Agnes sa...

Nu dånar jag. Så snygga spåetsglas du fått till.
Heja på i dag med att vara pike och gutt i Skåne.
Kramar Eva Agnes

Lisa sa...

Söt stekpanna, håller med! Halm fick de inte ta in (jo, om de betalade en hög böter) bara för att Australien är stenhårda med att införa växtlighet från andra länder, strängeligen förbjudet..

Solkatter & dammråttor sa...

Halloj! Vad fina dina ljuslyktor blev,jättefin spets...och vad roligt att jag inspirerade dej till det =)
Så du kan knyppla du...skulle jag också vilja...men inte fick vi lära oss knyppla på slöjden =(
Håller med om hem och antik...prenumererar på den och den är oftast mycket läsvärd.
Ha en skön kväll!Kram!

Birgitta sa...

Det är roligt att träffa på någon som har knypplat i syslöjden, jag trodde att jag var ensam, det var kul, men lite petig, inget som jag gjorde sedan. Stekpannan var bara så snygg, jag som älskar prickigt.

Guldkant På Livet sa...

Vilka otroligt vackra ljuslyktor du gjort, de blev verkligen fina!!! Hmm, tror jag måsye pröva att göra ett par med.."Solkattens" blev ju så fina med.
Jag håller med! Jga har också allvarliga planer på att införskaffa denna prickiga stekpanna, så himla snygg!! Ha en bra helg!! Mari.

Lusthuset sa...

Ljuslyktorna blev verkligen fina. Jag har plockat fram gamla spetsar för att göra något av dem så kanske blir det något sådant. Jag knypplade också när jag gick i skolan och har knyppeldynan kvar i källaren men nu räcker inte de "gamla" ögonen till för det. Hem & Antik är en trevlig tidning.
Ha en bra helg och en skön ledighet.

Cia sa...

Va fina ljuslyktorna är! Stekpannan säger jag "ja tack" till :)
Kram/ C

Viktoria sa...

Kul stekpanna och lyktorna är ju himla fina!
Har också provat att knyppla men tyckte det var svårt. Synd att du inte har kvar spetsarna som du knypplade!
Kram.

Tingeltangel sa...

Vilken rolig stekpanna du hittat. Förstår att du vill ha den. Ljuslyktorna är ju bara för söta. Och du tar så fina bilder. Det är så fint med närbilden av ljusen.

Monica sa...

Vilken rolig o söt stekpanna i den blir det nog extra goda köttbullar stekta.. Jättefina lyktor du gjort ska spara det tipset, en kul grej har nog lite gömmor med spetsar... Hem & Antik är en jätteläcker tidning, får den hem i brevlådan så jag får läsa de nya exen så snabbt så möjligt=)... håller med dig om att det var mycket fint i detta nummer...ha en trevlig helg..=)

Tilde sa...

Vilken rolig stekpanna den blir man verkligen glad av!
Kul att det har kommit lite mer prickiga saker!Ha en skön Helg.

Lella sa...

Ska hojja iväg till Ica för att köpa några mysiga tidningar,tänkte förgylla eftermiddagen med dem. Och ljuslyktorna blev jättefina! Jag gillade också att knyppla och har faktiskt spanat efter en knyppeldyna på blocket, får se om det blir något till hösten kanske. Tjing

Hemma på landet sa...

Skickar en stor kram. Stina

Drömskåpets Hanna sa...

Varför inte göra matlagningen lite roligare med en kul stekpanna... Toppen!!

Signes vind sa...

Så fina lyktor. Har försökt få till det med spets på några glas idag men inte fått det lika snyggt som du. Tänkte ge min mamma några lyktor på Mors dag - får se om jag lyckas.
kram Lotta

Signe sa...

Vilken söt stekpanna och söta ljus med spets på!..Jag har oxå Hem&Antik..den var riktigt bra..gillade det blåvita 1700-tals reportaget bl.a. Jag är inredningstidningsberoende :)
Ha en fin helg!