Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 2 maj 2007

Deckare och blommor

Har läst ut den första av mina fyra nya deckare. Jag började med Stephen Booths senaste "I skydd av mörkret" som liksom de första handlar om Ben Cooper och Diane Fry, poliser i Peak District i norra England. Boken börjar med att en äldre kvinna som lever ensam, hittas mördad. Frågorna hopar sig ganska snart. Vem var hon egentligen? Hur dog hon? Parallelt med mordet, sker en mordbrand där en mamma och hennes två söner dör. Har det en koppling till mordet?

Den allra första boken i serien, "Svarta hunden", tycker jag är den bästa, sedan sjönk kvaliteten lite. Men den här boken är mycket bra. Jag kan inget annat än rekommendera den.

Mina förgätmigej

Våren i Skåne är flera veckor tidigare än vanligt. Nu blommar syren och kastanj. Och rododendron är väg att slå ut. Även om jag njuter av allt vackert, kan man inte låta bli att fundera över vad som är fel. Eller är det helt normalt att det är onormalt ibland?
Magnolia undrade precis samma sak, där hon njuter av våren i Östergötland.


Tulpaner som sjunger på sista versen i stadens rabatter


Päronträdet på granntomten


Avslutar med en bild på min kompis som har flyttat in i trädgården. Nej, han är inte "riktig". Men visst är han söt, där han sitter på fönsterbrädan och tittar ut över trädgården.

Ha en skön kort vecka. Snart är det helg igen!


15 kommentarer:

Signes vind sa...

Kul att du gillade Stephen Booths senaste. Jag har också tyckt att de har blivit sämre, får läsa den här i sommar. Förstår inte hur du hinner läsa så mycket, sen jag började bloggeriet så försvinner all min lästid :-((
Visst är Minotauers böcker oftast bra!

Poppins sa...

Jag måste säga att jag också har mindre tid till läsandet. Men den här boken kunde jag inte lägga ifrån mig, så jag läste halva natten också.
Jag gillar verkligen Minotauer, de flesta är läsvärda.

Eva Agnes sa...

Aha! En liden kanin i trädgården.....
Och tulpanerna i era stadsrabatter får stå kvar, minsann!!
Ska ge mig iväg i morgon och söka böcker av Stephen Booths som jag aldrig har hört talas om.
Knäppt. Jag som läser så mycket och särskilt deckare.
Kramar Eva Agnes

Tingeltangel sa...

Åh vad jag gillar dina fotografier! Även i Stockholmstrakten är våren tidig. Körsbärsträden blommar vilket är cirka två veckor före det "normala". Men syrenerna lär vi få vänta på!

Lella sa...

Kul med deckartips, ska läsa den du rekomenderar. Läser Änglarösten just nu och än så länge är jag positiv. Och visst är våren/sommaren otroligt tidig! Precis som Tingeltangel sa så blommar körsbärs- och plommonträden redan, blir lite fundersam...
Ha en bra dag, trots miljögrubbel:o)

Signe sa...

Åh, vilken fin förgätmigej-bild och fint päronträd!..Jag har bara knoppar på mina träd och buskar!:)
Trevlig kväll!

Humlan sa...

Vilken härlig blogg du har!
Inte heller jag, som också läser mycket deckare, kände till Stephen Booth. Men tack för boktipset!

Josefine sa...

Vilka underbara bilder! Blir helt lyrisk! :) Kramar!

Cia sa...

Tack för boktipset! Författaren är en ny bekantskap för mej. Du skriver att syren blommar, va härligt! Vi har det svinkallt och regningt så dina bilder värmer :)
Ha d bra kram C

Birgitta sa...

Bra med lästips, det blir lätt att man går på sina gamla vanliga säkra kort. Våren ökar på stegen, härligt.

Guldkant På Livet sa...

Vilken söt kompis du har och såna ljuvlig förgät mig ej o päronträdet, fantastiskt! Ha en trevlig helg önskar Mari.

Viktoria sa...

Vackra bilder! Söt kompis du har fått!

Anki sa...

Visst är vi fler som funderar på hur det står till med moder jord.
Var och köpte en kopparhäggmispel
häromdan zon 1-4(5), bor i zon 6 så jag får hoppas på växthuseffekten

Marie sa...

Visste inte att det har kommit ut en ny bok av Stephen Booths. Har också läst de övriga. Jag har just läst klart Camilla Läckbergs "Tyskungen".Mycket bra!

Lisa sa...

Men så söt, han skulle kunna få flytta in hos mig med!