Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 4 maj 2007

Kryddor och fler fotoövningar

Gissa vem som har börjat lära sig Photoshop? Det var riktigt roligt.

Häromdagen köpte jag lite kryddor. I den prickiga krukan är planterat citronmeliss. De övriga har jag inte hunnit sätta i jorden ännu utan står bara i krukor så länge. I zinkkrukan mynta, bakom rosmarin. I den blåa krukan står timjan och väntar på en bättre plats.


Sen kunde jag inte låta bli att köpa en liten miniros att ha på bordet. Det fina vädret ska hålla sig hela helgen. Det blir perfekt trädgårdsväder, men det börjar bli lite torrt. Kram på er!


10 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Heja på med Photoshop. Det är jätteroligt. Fina bilder du har fått ihop på dina kryddor i krukorna.
Särskilt de prickiga gillar jag.
Kramar Eva Agnes

Birgitta sa...

Ja visst är det kul, det blir nästan som ett behov. Det är kanske tur att den bara räcker 30 dagar, testversionen alltså,

Viktoria sa...

Vilka fina bilder du har gjort! Verkar ju jättekul med photoshop! Det skulle jag vilja lära mig också.

Hemma på landet sa...

Väldigt vad fint du gjort. Kram Stina

Signes vind sa...

Visst är det kul med Photoshop. Jag vet inte vad jag gjorde med mitt liv innan jag började blogga och fota - så kul det är!!
Jättefina bilder du tagit!!

Signes vind sa...

Tack för påpekandet - satt med Photoshop hela kväll och gjorde collaget och sen la jag ut det lite för snabbt. Bilderna är från Havetohave!! Passande namn eftersom jag måste ha någon av tofflorna!!/ Kram Lotta

Mimmi sa...

Så snyggt du har gjort i photoshop! Jag hinner aldrig pilla så länge med bilderna, önskade att jag hade mer tid till det ibland :-)... hur sjutton fick du till fotokanterna? Härligt med örtkryddor också... jag blev jätteglad när du hänvisade till mig i förra inlägget, underbara tulpaner ni har! Kram

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lily of the valley sa...

SÅ snygga krukor du har till dina kryddväxter.
Du är en hejare på bilder.
Jättetjusiga!
Du kanske kan tipsa mig lite om hur man använder Photoshop?
Kram
Lily

Poppins sa...

Gärna, Lily! Kram