Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 16 maj 2007

Mer från köket

Här kommer fler bilder från köket. Först ett stilleben med lite nyinköpta grejor. Enkelt och billigt men ganska vackert.


Insåg att det var lite svårt att se hur skåpet i köket verkligen ser ut på den förra bilden, så här får ni en chans till. Skåpet är inte gammalt utan nygjort, av Villeroy & Boch. Vi köpte hela möblemangen med bord (med två rejäla insattsskivor), åtta stolar och skåp för några år sedan. Det ångrar vi inte inte! Vi njuter av möblerna varje dag.


Nu är jag ledig i fyra dagar. Ska bli härligt. Nästa inlägg får väl bli en lägesrapport från trädgården. KRAM på er alla!

6 kommentarer:

Cia sa...

Va fina grejor från köket du visar, gillar den blå färgen!!!Tack för din feedback på mina bilder, blir så glad varje gång nån skriver en kommentar.
Njut av ledigheten, jag väntar på dina inlägg från trädgården......:)kram/C

Eva Agnes sa...

Härligt för dig att vara ledig i fyra dagar. Njut av dem även om vädret kanske är lite kallt.
Fint skåp från Villeroy Bosh. Jag som trodde att de bara gjorde porslin.
Köpenhamn var bara ett måste för mig när jag gick ut flickolan 1960.
Sökte jobb som au pair i en köpenhamnsk läkarfamilj. Det vara bara det att de hade SJU! barn och det blev lite väl mycket för mig. Stannade bara ett halvår men återvänder alltid.
Kan tillägga att på den tiden gick det spårvagnar i Köpenhamn och på dem satt gamla damer och blossade på cigarrer. En syn som har etsat sig fast.
Kramar Eva Agnes

Tingeltangel sa...

Salt- och pepparburkarna är bedårande. Skåpet är också jättefint. Visste inte heller att Villeroy & Boch gör skåp. Trodde det bara var porslin. Porslin av alla slag - i Tyskland står det ju Villeroy & Boch på toalettstolarna. Trevlig helg.

Poppins sa...

Jo, Villeroy & Boch gör porslin men under en kort tid för några år sedan sålde de även möbler. Till vår glädje! Men jag har kollat på deras hemsida för inte så länge sedan och då hade de ingen möbelkollektion längre.

karin a sa...

Så fint kök du har, härligt! Ha nu en skön ledighet. Ser fram emot en liten trädgårdsrapport. :)

Guldkant På Livet sa...

Vilken vacker stillebensbild! Och kannan och de små burkarna var så fina, såsom skåpet!!!
Ha en bra helg du med önskar Mari.