Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 5 maj 2007

På promenad med vår i blicken

Idag tog jag kameran med mig på en liten promenad för att titta på våren. Vi bor precis intill ett koloniområde och där prunkar alla trädgårdar. Det var inte svårt att hitta motiv. Resultatet blev ett lite collage.

Nu på kvällen har jag planterat dagliljor. Eftersom jag beundrat liljorna i rabatten hemma hos några goda vänner, fick jag några plantor. Så glad jag blev! :)

I morgon är det en ny härlig dag, full av möjligheter!

19 kommentarer:

Signes vind sa...

Har väntat med spänning. Vad fint det blev!! Denna bild kan du ge ut som vykort - jag skulle köpa det direkt!! Du har verkligen talang för detta med färger och allt.
Har du köpt Photoshop eller har du testversionen - om du inte köpt den så får du nog göra det ;-))

Poppins sa...

Tack! Det var snällt. :)
Jag testar bara programmet men har redan förberett mannen om utgiften. Han hade inga invändningar utan som vanligt är han uppmuntrande!
KRAM

Viktoria sa...

Väldigt vackert, du är ju bra på det där du!
Det är så härligt med våren. Plantera blommor och planera trädgården!

Lusthuset sa...

Så fint det blev. Älskar blommande träd. I år kom ju alla på en gång nästan. Dagliljor är också en av mina favoriter. Jättetacksamma, kommer snällt varje år och blir bara större och större. Jah har speciellt en vit som är underbar. Idag har vi jobbat i trädgården hela dagen, men i morgon skall vi på kalas så då får vi vila kroppen lite.

Lotten sa...

Vilket fint collage! Underbara vårbilder! Men vad är det för program du använder?

Tingeltangel sa...

Åh, som alltid är det jättevackra bilder. Och vilka fina collage Du gjort! Det skulle jag också vilja lära mig att göra. Och vad härligt det blir i Din trädgård med blommorna.

Lily of the valley sa...

Vilket tjusigt collage du gjort av dina vackra bilder. Kan tänka att det är väldigt inspirerande att vara ute och fota vid denna årstiden. Det är som vackrast i naturen nu enligt min smak. Ett lyckorus infinner sig!
Kram
Lily

Monica sa...

Jättefint collage du gjort,,det finns så mycket fint ute nu så man kan fota hur mycket som helst..snart går min provtid ut på photoshop så då blir det till att lägga upp lite pengar för det är ju så kul...Är det ok om jag länkar dig hos mig du visar så mycket fint så hit vill jag komma regelbundet.=)

Anna sa...

Vilka fina bilder och fint collage, likaså nedan. Önskar jag kunde lära mig Photoshop lika bra.

Ha en fin söndag.

Eva Agnes sa...

Vad duktig du är med trädgården. Och fint blir det.
Jag lovar att jag ska fråga min son inann/om jag stänker färg på hans barnskor.
Han kommer inte att vilja det. Så mycket känner jag honom.
Kramar Eva Agnes

Hemma på landet sa...

Vad vackert! Kram Stina

Lotten sa...

Tack för informationen! Jag skall testa det ;-)

Solkatter & dammråttor sa...

Underbart vårcollage du gjort här =)Mysigt att bo nära ett koloniområde....där kan man säkert få mycket trädgårdsinspiration.
Ha en skön söndagkväll!Kram!

Lina sa...

Vilket underbart kollage du gjort! Visst är det härligt nu när så mkt står i blom!

art[e]fact sa...

Vackert kollage med så mycket vackra blommor!

Ha en bra dag!

Eva Agnes sa...

Nej ingen arsenik till spetsarna... :-))) Det håller jag helt med om.
Kramar Eva Agnes

Signe sa...

Åh, va vackra bilder du kombinerat! Håller med Signes vind om att du skulle kunna ge ut det som vykort! :) Ha en bra dag!

Birgitta sa...

Vackra bilder på din promenad, visst är det underbart att uppleva allt detta varje år, och speciellt när man börjat blogga och verkligen betraktar naturen och tar till vara stunderna.

Lisa sa...

Jag bodde granne med en koloniträdgård förut, det var alltd så mysigt att gå där och titta. Vad fina collage du gör!