Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 21 maj 2007

Sommar på bordet och Lily of the Valley

Sommarduken åkte fram i helgen. Härligt vårgrön och klarblå, en av mina favoriter från Designers Guild.

Var duktig och putsade fönster - inget jag gör speciellt ofta.... (aj, nu avslöjade jag mig). Bytte om lite bland glasgrejorna på bordet och i fönstren. Min glasskål på fot fick i stället för blomma några pärlhjärtan.


Min nya burk (tradera-ra-ra, har lärt mig tradera) fick några stenar. Funderar på att köpa hem lite maränger och lägga i, men burken är liten för det (kommer ni ihåg inlägget om engelskt glas?).


Vill passa på att berätta att Lily of the Valley har startat en egen blogg. Lily som har hälsat på de flesta av oss och lämnat gulliga kommentarer i våra gästböcker, bjuder nu in oss på besök.

Stor kram till dig, Lily, min vän.

28 kommentarer:

karin a sa...

Vilken härlig duk! Hittade in till Lily of the Valley häromdagen. Trevligt. :)

Guldkant På Livet sa...

Tricia Guild har ju så mycket häftigt, duken var jättesnygg!! Vilken fin ängel, var det den som hamnade hos Lily?? Och sån fin glasskål med hjärtan,underbar!! Mari.

Lily of the valley sa...

Du är bara för rar! En jättebamsekram från mig


Gillar din `nya´burk ;D

Cia sa...

Va skönt att höra en till som inte är så flitig med att putsa fönstren ;)
Gillar din stora glasskål mycket, passar så bra med dina pärlhjärtan. Var får man tag på såna hjärtan?

Poppins sa...

Guldkant, dig svarade jag på din blogg, men om någon annan undrar, kan jag berätta att ängeln är en tvilling till den som Lily fick.

Cia, hjärtanen är köpt hos en grossist, Florideco i Malmö, men finns kanske hos deras återförsäljare.
http://www.florideco.com/

Birgitta sa...

Fönsterputsning är inte min grej heller, men du har gjort fina arrangemang och verkligt snygga foton. Ha det så gott.

Monica sa...

Titta va fina grejor du visar..ännu en traderafan...där kan man hitta mycket fint. Krukan med de blå blommorna var för läcker och den lilla söta ängeln därtill..så fint.=) Monica

Signes vind sa...

Roligt att vi fick tips om att Lily of the Valley börjat blogga - har undrat över namnet.
Härliga bilder som vanligt ;-) Kram / Lotta

vildängel sa...

Jag gillar krukan bredvid ängeln ;)

Äppelhem sa...

Vilka fina saker! Speciellt glasskålen med fot och lock är jättehärlig.

Jo du, målar jag inte grejerna vita så ser det ut som ett borgerligt 1800-tals hem här... ;-) Vi har ju bara en liten tvåa och med mörka möbler så skulle det kännas som ett... skafferi eller nåt. Möblerna är slitna så jag behöver inte skämmas, de behöver fräschas upp. Fast jag ska inte måla inuti skrivbordslådorna (det gör man väl ändå inte?) för där finns det äkta gamla bläckfläckar och det tycker jag är så läckert.

Lina sa...

Härligt när man kan börja få lite sommarkänsla! Jag satte in en bukett syrener och det är sommar!!

Drömskåpets Hanna sa...

Vilken underbar duk du har! Superfin!

Anna sa...

Jättesnygg skål, verkligen. Jag är inte heller flitig med att putsa fönster. Min man brukar sköta det och han är inte heller flitig, men han gjorde alla balkonginglasning igår och så himlans fint det blev. En enorm skillnad.

Ha det fint!

Lime sa...

Ängeln och den blåmönstrade krukan - dom gillar jag! och duken - jättesnygg!
Det där med att putsa fönster... så här måste det ju vara. Ju mer sällan man putsar desto större skillnad (= blir ju sååå jättefint) blir det efter varje putsning :-) Jag röstar också för sällan-putsning.

Eva Agnes sa...

Hej min vän!
Nu har jag hittat på en liten grej åt dig. Gå till min blogg så får du veta.
Kramar Eva Agnes

Solkatter & dammråttor sa...

Trevligt med sommarduken...den var jättesnygg.Fin skål och glasburk...och vad du var duktig som putsade fönstren =)
Ha det bra!Kram!

Marie sa...

Så många fina saker du visar.
Kan inte påstå att fönsterputsning är det roligaste jag vet precis. Är dock ett nödvändigt ont ibland och resultatet brukar man ju bli nöjd med.

Ha en fortsatt bra tisdagskväll.
Marie

Hemma på landet sa...

Oj, vad fint!

Ja, du vet ...det är saker sen 18 år tillbaka. Hehe...

Kram

Skrotmaja sa...

Jag är trött, hängig och lite snasksugen... Du, de ser nästan ut att vara ätbara de där läckra lila-prick-sakerna i din glasskål? Duken var härligt somrig - så fint!

/godisgrisen

Viktoria sa...

Duken är jättefin och glasskålen med pärlhjärtan är himla fin. Gillar din ängel också!

Anna sa...

Hej du, jag skulle ge dig utmaningen idag men det trilskades och jag kunde knappt skriva. Nu såg jag att du fått den av Agnes, så jag ser fram emot att få se favvoprylarna ändå.

Sovgott!

(Trilskas nu med - jag kan knappt skriva kommentarer)Suck

Tingeltangel sa...

Din duk är så vacker. Tricia Guild gör underbara tyger tycker jag. Hennes böcker är också så inspirerande. Även om man kanske inte skulle kunna ha allt som finns där på en gång. Din blåvita kruka blev jag också förtjust i. Har spanat på en liknande.

Clara sa...

Tack för dina goda råd inne hos mitt ang. kameraval!!! Jag uppskattar det väldigt mycket att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter....hjälpte mig mycket!
Kram

Smultron på strå sa...

Underbar glasskål och kul med ny blogg.
PS. Du har blivit utmanad läs mer på min blogg. Kram

signe sa...

Vilken fin skål på fot och vilken fin skål med lock!..Fin ängel du fått och den blåmönstrade krukan bakom ängeln var himla fin oxå! :)..kul att Lily har blogg nu..har ju sett henne på bloggen en del innan..

Elinsstuga sa...

Den duken var verkligen fin med sina vackert blåa färger. Blått är så somrigt./Ankan

Elinsstuga sa...

Såg också att du tycker om rosor! Det var kul!Själv älskar jag rosor och skulle vilja ha en hel rosenträdgård.Men det tar väl några år?? Det var jättevackra bilder i allafall!

Eva Agnes sa...

Kul att du gillade mina favoriter. Nu väntar jag med spänning på dina.
Kramar EA