Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 23 maj 2007

Utmanad, jag också

Jag har också blivit utmanad, både av Eva Agnes och Smultron på strå: Att visa upp tre favoritsaker. Och säger som alla andra, oj, så svårt. Ska jag välja det eller det?

Men med lite eftertanke, inser jag helt plötsligt att jag inte är en PRYL-människa, utan en MÖBEL-människa. Jag vill bara välja ut möbler! Om det börjar brinna, skulle jag helst baxa ut bokhyllan eller fåtöljerna. Andra saker är vackra men jag skulle kunna leva utan dem (säger jag nu, HA!).

Första valet är självklart: den lilla hallbyrån från Grange. Den bara skulle jag köpa! Och inte ett droppe vit färg får komma i närheten av den. :D

Andra valet blev, efter lite tveksamhet, min grönrutiga soffa. Observera att jag säger MIN och inte VÅR och det beror på att mannen och soffan inte har kommit så bra överens. Men jag älskar att krypa upp i den och mysa med en bok.


Strängt tänker jag, inte fler möbler. Men vad får då mitt hjärta att banka fortare? Jo, vår servis, en Rosenthal, som vi valde eftersom den förhoppningsvis kan kännas fräsch även om tio-tjugo år.






Ser ni detaljen med fjärilen. Det är sådana små saker som gör mig glad!

Med risk att utmana någon som redan är utmanad, vill jag ändå lämna över pinnen till Nästet, Moas gård och Tingeltangel. Är jättespänd på vad ni ska visa upp!!!

16 kommentarer:

Drömskåpets Hanna sa...

Håller helt med. En servis som kostar så mycket bör ju vara snygg efter många många år.
Har en rosenthalservis här med. Vit med blå blommor tror jag det är.

Birgitta sa...

Vackert porslin är vackert! Det är bara så, kul att få tänka till lite ibland på vad man omger sig med för saker. Ha det gott.

Tingeltangel sa...

Det klart att jag antar utmaningen! Jag är jätteglad att du frågade. Min kamera kommer hem från lägerskolan i morgon kväll så jag skall fundera till dess... Jag gillar verkligen dina favoritsaker. Och väskan som står lutad mot byrån var inte helt fel den heller.

Tingeltangel sa...

P.S. Designers Guild-kudden i soffan är också underbar!

Lily of the valley sa...

Poppins:
Fjärilen är mycket vacker, är svag för dem. Din soffa ser "läsvänlig" ut och din byrå är underbar som den är.
Kram
Lily

Anna sa...

Den byrån var jättesnygg - och jag håller med, ingen vit färg i närheten av den. Snygg väska med. Kul med servisen och fjärilen, den skulle jag inte uppmärksammat om du inte skrivit det.


Så himla kul att se allas favoritsaker. Mitt Internet är lika segt idag, så jag får ta och rota reda på felet nu.

Ha en fin kväll

Monica sa...

Självklart antar jag utmaningen..är redan utmanad av Malins kuriosa men det spelar ju ingen roll, en kul grej skulle lagt in mitt idag..men hittade inte kamerakabeln..visade sig att den kommit med sonens flickvän hem o de kommer inte förrän i morgon..så tålamod mina saker kommer...
Du visar ett jättfint skåp som är perfekt som det är,, vissa saker ska inte ha nån vit färg..så det så. Och porslin.. jag är ju också en porslinsälskare så gillade din servis var så läcker....vi har köpt Ostindia här som jag är väldigt svag för..och en myssoffa ..skönt på kvällen när man vill sitta o slöa..eller läsa. Ha det bra/Monica

Lotten sa...

Så klart antar jag utmaningen - men det var svårare än jag trodde ;-) Får fundera lite och kolla alla skrymslen...

Fina favoriter du hade!

Hemma på landet sa...

Jättemysiga saker.
Kram Stina

Signes vind sa...

Ha, så du har också blivit utmanad.
Jättekul att få se dina bilder! Är väldigt förtjust i Grange också - det vore katastrof!!! att måla den - otänkbart!!!!!!
Det är alltid med stor behållning jag läser din blogg;-)) Kram Lotta

Clara sa...

Enkla och vackra bruksföremål och favoritmöbler...vackert och personligt! Skönt att få ha en soffa för sig själv!!!
Kram

Eva Agnes sa...

Hej Poppins!
Grange gör bara så fina möbler. Jag är lycklig ägare till ett soffbord från Grange. Förra sommaren fick jag för mig att låta vitfärgen gå över det. Som tur var använder jag alltid vattenbaserad färg. Så den fick tvättas bort.
Soffan förstår jag att du gärna kryper upp i. Den ser generös och välkomnande ut.
Rosenthalporslinet är jättevackert. Vågar du använda det....? :_)
Eftersom jag är en slarvmaja krossar jag porslin här hemma, titt och tätt.
Kramar Eva Agnes

vildängel sa...

DEt skåpet skulle jag med baxa ut illa kvickt. *s*

Eva Agnes sa...

Jo, plötsligen var de som gjorda för varandra, de stolarna och gardinen. Att jag inte sett det tidigare....
Har varit och lånat fyra böcker i dag.
Mordet på änkeprostinnan och en till av samme ff som heter Farmor i sjunde himlen.
En bok om John Lennon sammanställd av Yoko Ono och Kartor för vilsna älskande av Nadeem Aslam.
Jo nu slår det ut överallt.
Härligt.
Kramar Eva Agnes

Guldkant På Livet sa...

Jag förstår att inte en droppe vit färg kommer att komma i närheten av den fina skåpen!!! Män och soffor är ett kapitel för sig....
Härlig servis, så vacker kanna och så fint med den lilla fjärilen.... Mari.

Monica sa...

Ja nu var jag klar...med utmaningen alltså..kabeln är åter hemma..hmm..gillar inte när saker får ben. Här är det göörtrist väder så man blir riktigt deppig..hoppas värmen kommer hit igen..ha det bra kram/Monica