Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 1 maj 2007

Vårgrönska

Bokskogen har slagit ut sina vackra ljusa gröna blad. Något vackrare än en bokskog på våren får man leta länge efter. Det känns som att gå i en grönskande katedral.

Bilderna tagna från en liten utflykt till nationalparken Skäralid.
Grönskan gör nästan ont i ögonen!



Högst uppe på Kopparhatten har man en fantastisk utsikt. Var det någon som trodde Skåne var platt?

20 kommentarer:

karin a sa...

Ja visst är det otroligt vackert när det grönskar! Väldigt fina bilder men solen som letar sig igenom träden...

hulukvarn sa...

Vilken härlig grönska! helt otroligt...

Cia sa...

Vilka fina bilder! Hittade hit till din blogg idag :) Jag hoppas att det är ok att jag länkar till dej?
På återseende!

Eva Agnes sa...

Vid Skäralid var jag för några år sedan med Föreningen Norden. Så vackert där är. Skir grönska går direkt in i hjärtat.
Kulatt du också gillar filmen av Scola. Har inte hört någon annan säga det.
Och visst följer jag med till Bretagne och smyger på Bodil.... :-)
Kramar Eva Agnes

Kattfot sa...

Jösses va vackert! Där skulle jag gärna ligga på en filt en hel dag och filosofera.

Anna sa...

Så vacker natur. Verkligen grönt, har aldrig varit i en bokskog.

maria sa...

Åh, vad vackert! Vi var där för ett par somrar sedan, sambon, hunden och jag, annars har jag inte varit där sedan jag var liten.

Birgitta sa...

Så vackert! Det är underbart med naturen.

Hemma på landet sa...

Men du alltså...vilka helt underbara bilder.
Kram Stina

Solkatter & dammråttor sa...

Wow,vilken färg....otroligt fint och ja,jag trodde nog att det var platt i Skåne =)
Ha en skön-grön vecka.Kram!

liviro sa...

Det är så vackert i Skåne på våren, speciellt alla boketräden med sina skira gröna blad. En vacker blogg har Du, hälsar en utflyttad skåning.

Anki sa...

Oh vad fint med bokskog!!
Vill vandra i en sådan om våren,
tyvärr har vi inte nån sådan skog i norra värmland :)
Men det får bli med
"på att göra listan"
Tack för titten i min blogg och
tack för de fina kommentarerna.
Det var kul att hitta hit med, återkommer

Lotten sa...

Underbara bilder! Den där alldeles nya grönskan är så magisk.... påminner om "uranglas" i färgen;-)

Tingeltangel sa...

Vilken fin blogg du har med underbara bilder. Jag tyckte så mycket om att läsa vad du skrev om Normandie. Det fick mig verkligen att längta dit. Tack för din hälsning på min blogg. Roligt att du hittat den!

Lime sa...

Jättefina foton och en riktigt hääärlig grönska!

Josefine sa...

Åhh herregud vilka vackra bilder! Naturen är bland det finaste som finns och framförallt när det grönskar! Puss!!

Signe sa...

Wow, vilken grönska! Man får energi av den grönfärgen! Jag älskar maj månad, det är så härligt när allt grönskar och knoppar slår ut! Man borde ta ledigt i maj och njuta av allt som händer och för att plantera och greja! :)

Guldkant På Livet sa...

Jga skulle ha tippat på ngn dal i Nordamerika.. så otroligt mysig skog, nästan trolsk och overklig! Ljuvliga bilder!! Mari.

Lella sa...

Håller med, en bokskog är magiskt vacker! Jättefina bilder :o)

Vildängel sa...

Vilka otroligt härliga bilder på vårgrönskan. Älskar dem. :)