Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 29 juni 2007

En enkel pojke från landet?

Namnet på den här engelska rosen är A Shropshire lad, vilket kan tyckas vara ett litet udda namn på en sådan romantisk ros. Den känns inte alls som en pojke från landet, men namnet lär komma från en engelsk diktsamling med samma namn.

Här ovan ser ni hur rosen ser ut i början av blomningen och nedan när den slagit ut helt.

Vi satte rosen förra våren så det är andra året den blommar. Växten skjuter gärna iväg långa stänglar med blommor och har inte något särskilt buskigt växtsätt. Det är en Austinros eller en s k engelsk ros.

En ganska romantisk bondpojke, eller hur?

Efter tips från fabror Frej och Eva Agnes har jag piggat upp ett par blockljus som stod i ett skåp. Det blev riktigt sött med några romantiska bilder som jag skrev ut på färgskrivaren.

I vasen några vackra Charles Austin.

Önskar en trevlig fredagskväll!

7 kommentarer:

Maria-Jag blommar sa...

Vilka vackra rosor, lager på lager av blad

Lily of the valley sa...

Mia Gröndahl har fotat och skrivit lite om bondpojken som är så vacker. Kram Lily

Veronica sa...

Visst är han en vacker pojke! Även den här rosen står på min "vill-ha"-lista. En lista som alrig tycks bli kortare. Köper jag en sort från listan så upptäcker jag hanska snart två eller tre andra som skrivs upp...
Så fina dina blockljus blev, enkelt men stiligt!
Ha en riktigt trevlig helg!!

Annette sa...

Jag är galen i Austinrosor. Jag har bara fyra här, men om en vecka flyttar jag och får STOR trädgård, också med jättebra lerjord för rosor. Mr Austin får se till att öka produktionen...

Poppins sa...

Hej Annette!
Hittar ingen blogg som jag kan svara på. Men hoppas du vill visa dina Austinrosr när du kommer igång med odlandet! Och lycka till!

Hannele sa...

Så vackra bilder.

Annette sa...

Nej, jag tror jag loggade in under min "bloggeridentitet", som är för gammal för att ha en tillhörande blogg. Du har kommenterat hos mig, det var så jag hittade din blogg - jag är Annette i det franska köket.