Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 19 juni 2007

En liten titt i trädgården

Välkommen in i Poppins trädgård. Nu i rosornas tid är den som allra vackrast!


Charles Austin. I förgrunden Rosa Mundi.

Vi har en altan med markis mot väster. Men kvällssolen skyms ganska tidigt så här är ingen kvällssol.



Till höger Comtesse de Lacèpéde, till höger Rosa Mundi med daggkåpa kring fötterna. På planket Constance Spry.

Rosenbågen delar av trädgården när man kommer in. Bakom är vår privata lilla gräsmatta och gången leder till altanen.

Rosenbågen är lite kal just nu för vår ros Albertine som växte så vackert runt hela, var vi tvugna att byta ut förra året. Sakta men säkert växer den nya Albertine upp.

Längst bak Mme Plantier, till vänster Rosa Mundi.

En stödpinne mitt bland rosorna

Till vänster Mme Isaac Pereire, till höger Mme Plantier .

I en hörna mellan planket och förrådet, har vi satt det här rostornet - här kan damerna samtala med varandra i lugn och ro.

Min snigelsäkra sallatsodling. Jag har tre amplar som hänger ovanför varandra på ett av förråden. Det fungerar utmärkt och jag skördar plocksallat varje dag.

I bakgrunden tomater och bondbönor.

Snart hoppas jag kunna skörda de första tomaterna. Lite mer färg ska de ha!

Rosa Mundi


Välkommen tillbaka snart!

21 kommentarer:

Cia sa...

Ja tack jag återkommer snart till din härliga trädgård! :)
Smart att odla sallaten i amplar!
Ha det gott kram!

Mimmi sa...

Gud så fint... kan jag inte få anställa dig som min lilla trädgårdstomte? Glad midsommar och kram

Lella sa...

Vilken underbar rosträdgård du har, jättekul att du visar den! Här har det bara rosknopparna börjat skifta i färger. Men det kommer så fort det blir lite mer sol och då ska jag bli lite duktig på att plocka in och ha i vas som du visade, de me basta :o)

Skrotmaja sa...

Oj, oj, oj!!! Vad det växer! Så läckra bilder : ) Vackert...

Tingeltangel sa...

Åh Poppins, så underbart vackert det är med alla de fina rosorna. Det var roligt att få se lite av helheten i trädgården. Du har verkligen inspirerat mig till att vilja plantera många rosor i min trädgård. Kram.

Lily of the valley sa...

Ni har en underbar trädgård! Det är så vackert med rosor.
Smart att ha salladen i ampel!
Kram
Lily

Lime sa...

Vilken trädgård!! Det är ju massor som blommar :-) Va fint du gjort med lilla skylten på översta bilden. Jag stod och höll i skylten på Coop häromdagen och funderade just vad jag skulle kunna göra med den... Det du gjort var ju fiffigt - skriva Välkommen! helt enkelt. Jag köper nog oxå en :-) Ha en fin vecka!

Trolda sa...

Men du! En sådan underbar trädgård du har! =D Det får väl nästan bli DU som har visningar frampå...Och så fantastiska rosor du ståtar med! JÄTTE-FINT, verkligen =D

Trolda - Imponerad =D

Susanne sa...

Jag gillar din blogg jättemycket! Hit kommer jag tillbaks! :-)
Må så gott.

Sagalisa sa...

Jättejättejättefint!!!Jag kan känna rosornas doft ända till lilla mig,så här fint vill jag oxå ha det men det tar sån tid så jag får njuta av din dröm så länge.Godnatt/Anna

Lusthuset sa...

Sååå fint dina rosor blommar, verkar verkligen som ett litet paradis. Hur får du rosorna att blomma så vackert? Roligt att se och tittar gärna in till dig igen med fler rosenbilder. Tack för denna gång.

Rosa Pimpinellifolia sa...

Åh så otroligt vackert du har det i din trädgård, min 12-årige son sitter här med mej och tittar och han tycker också det är sååå fint, det kan nog räknas som ett mycket bra betyg ;) Han brukar inte bry sej så mycket om trädgårdsbilder i vanliga fall! Kramar :)

Anna sa...

Ja, där satt den! Nu är jag smittad och drömmer om en rosträdgård.

Så fiffigt med salladen, jag vet att de har snigelproblem i närheten av dit vi ska flytta. Lyckliga du som bor bredvid den butiken. Ha det gott!

vildängel sa...

åh vad jag gillar att få titta in i din trädgård :D

Monica sa...

Oj..vilken rosenträdgård du har det är ju ett hav av underbara färger och skapelser..måste var en härlig doftupplevelse att sitta där i bland alla fina sorter.. Fiffigt med din salladsodling..och tack för grattningen och det VAR trettio inte en dag äldre..;)*fniss* Kram Monica

Hannele sa...

Så ljuvligt.

Clara sa...

Herrejösses....vad det måste dofta underbart i din trädgård!!!! Tänk att ha så många fina rosor.....det var smart att odla salladen i ampel!!! Kram

karin a sa...

Underbart med alla dina rosor! Härliga bilder också. :) Kram!

Lisa sa...

Oh, my god så fint med utemöblerna vid rosorna. Eller tvärtom. Precis så vill jag ha det! Jag kommer snart och hälsar på igen!

Guldkant På Livet sa...

Vilken underbar altan med vackra möbler och ljuva rosor överallt!! Fint arrangemang på första bilden också!! Ha en härlig midsommar!! Mari.

Birgitta sa...

Åh så vackert med din rosenträdgård, jag har en klätterros som gjort mej rusig av lycka med en första blomma. Ha det skönt i midsommar i den trädgård. Kram