Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 15 juni 2007

En vacker trio!

Plockade in tre Austinrosor och lade dem i en skål. Och det blev vackert i sin enkelhet.

Ni har blivit presenterade för två av rosorna tidigare: den rosa/aprikosa Charles Austin och den ljusgula the Pilgrim. Som ni ser har Charles Austin nästan tappat all aprikos färg när den är helt utslagen och går nästan i bara rosa toner. Den tredje rosen heter

TEASING GEORGIA

Henne planterade vi i våras och hon har redan funnit sig till rätta i rabatten och blommar så snällt. När blomman är fullt utslagen går den i mörk crème.

Vi blev lite förvånade över färgen, för vi trodde den skulle vara mer gul. Men jag tycker nästan detta är vackrare!

Här nere ser ni hur Teasing Georgia ser ut i början av blomningen. Då ser hon gulvit ut.


19 kommentarer:

Dubbelörnen sa...

Jag blir helt stum av beundran över dina rosor!!! Din vita albaros trodde jag var absolut den härligaste men nu vet jag inte längre...

Kramar

Trolda sa...

Så vackert i all sin "enkelhet"....Ha en underbar hleg!

Trolda - med rosor på kind =D

Cia sa...

Du har de absolut vackraste rosorna jag sett!
Dessutom är dina bilder så himla vackra, poppins!!!!!!!Måste titta lite till ;)

tilde sa...

Underbara rosor så vackra.. visst är det härligt att få plocka in dom o njuta...

Lily of the valley sa...

Whau! Whau! Man blir rent hänförd så vackra de är.
Kramellikram
Lily

Birgitta sa...

Du har så vackra rosor så jag nästan börjar gråta av avundsjuka, men jag är naturligtvis glad för din skull, du har säkert förtjänat blomsterprakten, den kommer inte av sig själv. Man verkligen njuter av dina vackra bilder. Kram

Anna sa...

Oj, så vackert. Förstora det där och du har en vacker tavla. Jag tror du håller på att få mig insnöad på rosor.. och min man kommer gå i taket :0). Både pelargoner och rosor.

Tusen tack för att svarade på min fråga tidigare, jag kommer prova med krukrosor - men det lär bli till nästa sommar.

Ha en underbar helg!

Skrotmaja sa...

Naturen är magisk...

Monica sa...

Vackra i sin enkelhet..haa..det är ju urtjusigt så undebara rosor du visar.....man blir glad av dina bilder men det väcker habegär också...=), ha det gott..Monica

Mimmi sa...

Gud så vackert! Jag måste bara köpa fler rosor... du har inte lite gödnings/ skötseltips till mig, min lilla novis :-)?

hulukvarn sa...

Åh helt underbar! Är det en buskros? (jag är rosnovis:) Ha en skön helg!

Eva sa...

Suck...sååååååååååå vackra!

karin a sa...

Åhh vilka fantastiska rosor! Ha en fin lördag! Kram!

Hannele sa...

Underbart att följa de vackra rosorna från knoppstadiet och se, hur de skiftar färg, underbart med en trädgård.

vildängel sa...

Åhhhhh, de såg ju helt ljuvligt skira och sköna ut!

Anna sa...

Jag hade gärna tagit på mig det, men det är sant, det är inte jag. :)Jag tror citatet finns i Kulturarv i kruka eller någon annan litteratur.

Ha en fortsätt trevlig helg. Själv ska jag gå på senaste piratfilmen.

Signes vind sa...

Fantastiska rosor och fantastiska bilder. Du är så duktig på att fotografera - njuter i fulla drag;-)

EVA AGNES sa...

Inte klokt! Vilka rosor!
Jag blir så sugen på fler....
Kramar Eva Agnes

signe sa...

Åh, de är så vackra så det är nästan overkligt!...Tänk vilka vackra tavlor du skulle kunna göra av dina fina rosenbilder! :)