Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 9 juni 2007

Varm lördag

Igår, fredag, var vi nere i Malmö och gratulerade den sötaste och duktigaste student man kan tänka sig! Som faster är jag partisk förstås...

Idag har jag varit duktig och klippt häcken. Det är min uppgift medan mannen får gå efter och plocka undan allt spill. Sedan dess har vi kopplat av i skuggan. Solen gassar och det är varmt... och svettigt...

Eftersom jag har blivit så beroende av min dator, har den fått följa med ut i trädgården. Så här ser det ut:

Fåglarna tycker också att det är varmt. Men vi fyller på friskt vatten i deras lilla kar. Om det skulle råka bli torrt, sätter sig småfåglarna på rad uppe på stuprännan och klagar högt. Det är inte lätt med krävande hyresgäster.

Flera gånger om dagen kommer de för att dricka och de bryr sig inte alls om oss. Herr och fru Koltrast tar sig ett dopp minst en gång om dagen. Men dem har jag inte lyckats få med på bild ännu.

Visst beter sig den här lilla pippin som en riktig fotomodell!

Flera rosor blommar nu och det enda som jag tycker är synd med det, är att allt kommer att vara överblommat till semestern.

Den här vackra skapelsen är en engelsk ros och heter Charles Austin. I början ser den ganska stel ut, men när den väl slår ut blir den fluffigare och fluffigare.

Gott doftar den, men jag vet inte om det är persika eller hallon som doften mest påminner om.

Sorbet och is??? Nej, Charles Austin i en glasskål...

11 kommentarer:

Lisa sa...

Å så härliga bilder! Vilka rosor du har. Här uppe har de precis blivit grönt i rosenbuskarna.

Lily of the valley sa...

Vilken underbart vacker ros!
Vad härliga hyresgäster du har.
Omtänksamt av er att tänka på dem.
Kram
Lily :D

Tilde sa...

Så vackra bilder du tagit på rosen ,man riktigt känner doften.Kul med fåglarna ...
jag matar en gråsparv.. som kommer varje gång jag sätter mig o fikar..
Tycker sådär.. om gråsparvar men vadå!Den är ju så söt!

Monica sa...

Härligt med fåglarna här badas det friskt också...vattnet tar fort slut i den 30gradiga värmen...härlig ros du har, har en liknande fast den heter Pat Austin o är aprikos/rosa/gul och lika ljuvlig som din..ha det gott/Monica

Mimmi sa...

Oj, så många bra inlägg och fina bilder. Tack för all inspiration :-)! Ha en fortsatt skön helg!

Guldkant På Livet sa...

Oj, oj vilka vackra bilder!!! Ljuvliga rosor och härlig blogghörna!! och musik också!! Ha en mysig helg!! Mari.

Signes vind sa...

Har haft fullt upp o har inte haft möjlighet att besöka dig så ofta som jag vill. Men så mycket vackert o kul du bloggar om. Du är otroligt kreativ och duktig!! Nu har jag mycket att läsa igen och bli inspirerad av. Kram Lotta

Inredningstokig själ sa...

Vilken fin trädgård du har, förstår att dina "krävande" men säkert jättesöta gäster vill vara hos er :-)

Lusthuset sa...

Ja, gud så varm det är. Lyckans dig som kan ta datorn med ut i trädgården. Tyvärr har man en stationär modell, men trösten är ju att det är svalare inne. Det med fågelbadet är väl kul. Vi har ett betongblad som jag fyller med vatten och som frekventeras av fåglar och katterna och t o m insekter har jag sett. Roligast var häromdagen när en skata hade fått för sig att det var hans privata och jagade bort alla som ville dricka, även katterna. Ett sånt liv det var. Han fick till slut ge upp. Rosen är ju bara underbar!

Birgitta sa...

Lustigt att jag skrev om mina fågelbad och så läser jag att du har samma bestyr som jag. Men det är väl något som ligger i tiden, hehe. Är lite avundsjuk på de som har bärbara datorer, men det kanske är tur att jag inte har,om man blir för beroende. Vilken otroligt vacker bild på rosen, helt underbar. Ha det nu så gott i värmen och ta själv ett glas vatten emellanåt. Kram

vildängel sa...

Vilken jättefin bild på pippin som du har fångat!