Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 1 juni 2007

Mer Constance Spry

Jag kan inte låta bli att visa några fler bilder på Constance Spry. Nu börjar hela busken att slå ut. Och titta, ett litet sömnigt bi som inte alls har något emot att vara med på bild.



Jag har börjat bli intresserad av tenn och här syns mitt senaste fynd på Tradera, en liten ljusstake. Kannan köpte jag för några veckor sedan. Tenn passar bra ihop med rosor.


Engelskt porslin och rosor är inte heller en dum kombination, eller hur?

18 kommentarer:

Trolda sa...

Så vackra bilder!!! Du är otroligt duktig med kameran =D Och tenn är ett maskulint material som gör sig oerhört fint till de mer kvinnliga rosorna...Jag önskar dig en fin-fin helg Poppins!

Trolda - godkväll =D

Eva Agnes sa...

Ja vi har mysigt Björn och jag. Och jag kan säga att jag är mycket förtjust i hus. Fotograferar gärna hus och olika detaljer på dem.
Björn har ungefär samma intressen och då blir det extra roligt.
I kväll har jag varit hos honom och fotat hans rosor.
Du får tvunget gå tillbaka till min sida och titta på dem.
Och så kommer jag hit och hittar dina rosor. Som du dessutom kan namnen på. Det kan ju Björn också förstås men bara när han går mitt ibland dem. Det var svårt att identifiera fotona....
Kramar Eva Agnes

Signes vind sa...

Så läckra bilder. Det med biet kan du tävla med någon gång.
Gillar också engelskt porslin. Farfar o farmor hade precis sånt rött porslin som du visar.
Trevlig helg./ Lotta

Viktoria sa...

Fina bilder och vackra rosor!
Ha en härlig helg!
Kram.

Cia sa...

Alltså så vackert! Blir alltid glad av att titta in hos dej!
Trevlig helg!

Anna sa...

Oj, vilket fluff. Så läckert. Spännande sorter jag lär mig hos dig. Får se vad det kan bli av det hemma hos mig sen.. Fortsätt gärna att inspirera mig.

Ha en härlig helg!

Tack för tipset om boken, men han verkar veta att jag är ute efter den så han har den inte ens framme. Han vet väl att om jag börjat läsa så kommer jag väl inte kunna ge tbx den - jag gömmer mig väl bakom någon buske till sista pärmen. hahaha.

Äppelhem sa...

Vilka underbara bilder du tar!

Trådlöst nätverk - vilken dröm! Vi har världens längsta sladd istället. Har uttaget i vardagsrummet och arbetsstället i köket så sladden är väl 15-20 meter och dragen längs varenda vägg. Himla snyggt...

Kram Linnéa

Hemma på landet sa...

Men kära nån vad fint!

Ja jag trodde att det skulle bli mitt. Men det blir inte så. Jag har barn med speciella behov och den ene sonen som bl.a har tvång blev galen. Jaha...

Puss

Lily of the valley sa...

Tjusig, tjusigt! Blir det trädgårdsrundan i helgen?
Kram
Lily

Eva Agnes sa...

Och den gula rosen heter Aicha, glömde jag säga ...
EA

hulukvarn sa...

Vad fint med rosa rosor och tenn! fast nästan allt är väl fint med rosa rosor:) Ha det gott!

Rosa Pimpinellifolia sa...

Åh så vackra rosor! Jag bor själv i zon 6 så de engelska rosorna gillar inte riktigt läget häruppe! Vilken underbar blogg du har, kommer garanterat tillbaka, och tack för titten inne hos mej!
Ha det bra! :)

Guldkant På Livet sa...

KORS!!! Så snygga bilder du tar!!! Helt gudomliga!! Jag har lite bråttom så jag hinner inte rikigt läsa, ville bara kika in för att önska dig en skön solig söndag!! Mari.

Monica sa...

Din Constance spy är ju för läcker..mina rosor har inte slagit ut än men jag längtar...vilken tid vi har framför oss...hmm ..njuta av livet och vår trädgård. Tenn är ljusigt, har kommit i ropet nu och det är vackert mot det skira spröda. Ditt fat var för läckert, jag är porslinsälskare, och min vill ha ha nerv hoppade till när jag såg fatet för det är såå fint..
ha det gött..Kram Monica

Eva Agnes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Eva Agnes sa...

Glömde säga att du kan väl ta bort mitt inlägg om Photoshop sedan du antecknat mitt tel.nr.
Kram Igen Eva Agnes

Poppins sa...

Censuren slog till snabbt!
;) ;) ;)

Eva Agnes sa...

Bra Poppins!! hi hi
Censuren fungerar.
Eva Agnes