Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 22 juni 2007

Midsommarväder

Måste bara berätta... Det regnar inte utan det VRÄKER ner! Klockan är snart sju på morgonen och det går inte att sova för regnet smattrar så.

Är det någon stackare som är ute och plockar jordgubbar? Om en timme ska jag köra iväg och se om det går att få tag på några.

Om inte, får vi kanske trösta oss med något annat gott. Lägger in några bilder jag tog härom dagen då jag köpte bigarråer. Här tillsammans med en ros som heter Mme Isaac Pereire.

Och här nedan med en Austinros - A Shropshire lad.

Hoppas att ni som bor längre norrut slipper det här ovädret. Kram på er!

17 kommentarer:

Gammelgård sa...

Åh, vilka fina bilder! Här skiner solen,faktiskt! Trevlig midsommar!

karin a sa...

Regnet öser ner här med! Härliga bilder, ger lite tröst i alla fall. Ha en fin midsommar!

Cia sa...

Såg på nyheterna att de lovat regn i nästan hela Sverige utom i norr...
Vi har ett soligt och fint midsommarväder för vi bor ju norrut..
Ha det gott trots regnet, kram!

Otroliga bilder :)

StyggaLillaLoppan sa...

regnar här med i Herrljungatrakten...fruktansvärt men överkomligt. Glad Midsommar önskas och underbara bilder du bjuder på !

Anonym sa...

Här i sörmland är det uppehåll men mulet.
Så sugen jag blev på bigaråer nu Trevlig blogg./pimpim

Lella sa...

Fina bilder men vädret låter sådär, håller tummarna för att regnet drar förbi. Ha en skön midsommar trots regnet, kram

Anna sa...

Hörde att det var rejäla regnväder i söder, och alldeles svart även i Uppsala. Här i Dalarna ser jag inget tecken på regn än iaf.

Ha en trevlig Midsommarhelg, trots regnet. Kan vara skönt att kura in sig också.

Kram Anna

Granne med Selma sa...

Men jösses vilka fina bilder! Hittade ingenting om att du är fotograf i din presentation, men det är du väl va? bara en sån sak som att få namnet i kortet... Underbart! Å hemma hos mig regnar det också...
Kram Sussie

Clara sa...

Glad Midsommar min kära bloggvän!!!! Hoppas du får det mysigt....trots regnet!!! Din sista bild i detta inlägget är grym.....verkligen läcker!!! Jag ska strax iväg och fira midsommar hos en vän som är bonde...han har nyligen skaffat två ardennerhästar....du kan ju tänka dig att jag ska fota dessa fyrfotingar!!!! Vi ska natta över så jag får hoppas på uppehåll imorgon för just nu vräker det ner här och jag har ju inget vattenhus till min kamera :=) Kram kram

moderncountry sa...

Men for noen herlige og jummy bilder!! Er sååå glad i kirsebær og ville tatt dem ut av pc`en hvis det gikk ann,fniss.. Ha en god helg du og!! Klemmer ;)

Skrotmaja sa...

Vilka läckra bilder på mumsiga bär! Jag har helt glömt av bigaråer känner jag när jag ser dina bilder...de som är så goda! Ha en fortsatt trevlig helg : )

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)

Mimmi sa...

Jag älskar bigarråer, det är så gott! Jag brukar vräka i mig en påse så jag får ont i magen *hihihi*. Här var det uppehåll precis vid dansen runt stången, men annars var det mer eller mindre regnigt. Kram

EVA AGNES sa...

Jag kanske inte bor tillräckligt långt norrut för att slippa det regnet. Hät ÖSTE det också ner i går. Medan dagen bjuder på sol och gottigt väder.
Fick samtal i går från Gäsper som är i Umeå och firar midsommar. De hade ett alldeles fantastiskt underbart väder på midsommarafton. Tillräckligt långt norrut, antar jag.
kramar till dig
Eva Agnes

Lily of the valley sa...

Underbara bilder! Den sista gillar jag mest med A Shropshire lad och körsbär, härlig färgkombination. Ha en skön lördagskväll!
Kram Lily

maria sa...

vackra bilder.

vi hade helt okej väder i går, men i dag ... hu ... det vräker ner.

Signes vind sa...

Ja vädret var ju inte optimalt på midsommarafton precis men vi hade det skönt ändå. Så nu har du gjort vykortsliknande foton igen - fantastiska igen!!! Tryck upp o sälj!