Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 16 juni 2007

När himlen öppnade sig

Idag åkte Lily och jag iväg till Malmö och Blomsterfestivalen i Pildammsparken. Men tyvärr började regnet skvala ner så fort vi kom in i Malmö.

Utrustade med paraply och regnkläder gav vi oss ändå ut i ovädret. Vi hann gå igenom området innan himlen öppnade sig och regnet öste ner. Sedan öste det ner hela eftermiddagen och då menar jag verkligen ÖSTE!!!

Stackars alla utställare. Och stackars alla oss besökare som så gärna ville titta på allt det vackra.

Vi fick helt enkelt ge upp och i stället ägna dagen åt shopping. Det blev besök på Ilva, Stoff & Stil, Plantagen och IKEA. Så även om dagen inte blev som vi hade planerat den, blev den trevlig i alla fall.

Och naturligtvis blev det lite saker med hem, både ljuslyktor, zinkkrukor och lite annat. Jag hade inte alls tänkt plocka fram symaskinen men efter besöket på Stoff & Stil blir det nödvändigt. Hittade en hel del tyg som jag måste göra något av.

Lily gav mig en present! Se här nedan, ett vacker ägg, gjutet i metall. Jag har beundrat hennes eget innan och nu fick jag ett likadant. Tusen tack, Lily!!!

Några foton blev det från Pildammarna innan regnet gjorde det omöjligt att fotografera.



12 kommentarer:

Viktoria sa...

Synd att det regnade och förstörde utställningen! Det ser ut att vara ett mysigt ställe. Fina bilder du hann ta!
Ägget är väldigt vackert!
Kram.

Tingeltangel sa...

Vad tråkigt att det regnade så förfärligt över utställningen. Det är ju extra retligt när det varit så fint tidigare. De bilder du tog visar ju att det fanns mycket fint som hade varit värt att kunna se i lugn och ro. Låter som om ni gjorde det bästa av dagen i alla fall.... Jag har inte kommenterat dina rosor i det tidigare inlägget. Alla rosorna och bilderna är så otroligt läckra så jag vet inte längre vad jag ska skriva för att uttrycka det.

Lily of the valley sa...

Tjusiga bilder du fottade igår.

Hoppas du hittat en plats för ägget och dina inköp.
Ha en skön söndag!
Kram
Lily :)

Trolda sa...

Vilka härliga bilder trots regnet! Och "den där Lily" är ju bara för GÒ!!!! =D vilken underbart vacker present! Härligt med sådana Vänner...=D Ha en fin söndag!

Trolda - godmorgon!

EVA AGNES sa...

Så vackert det var på Malmömässan. Synd att det regnade nu när de ställ ut så många bord...
MMMM... vilket härligt ägg. Jag älskar ägg och hönor..
Kram Eva Agnes

EVA AGNES sa...

Får man en kik på det andra du köpte???
Kram Eva Agnes :-))

Monica sa...

Väldigt vackert ägg du visar...så fint, förstår att du blev glad. Pildammsparken, för en gångs skull vet jag exakt var det ligger..när du och andra bloggare skriver om platser neråt landet.. Vid den parken bor nämligen min kusin och vi var där för ett par år sedan och sov över..med utsikt högt över så man såg stora delar av den stora gröna parken. Synd att det regnade bort för er men bilderna innan himelen öppnade sig visar på jättefina inspirerande saker..tur att ni tog vara på dagen och gjorde lite shopping istället..ha det gott..Kram Monica

Jeanette sa...

Hej Poppins!

Vi visste att du har många fina
talanger, men nu vet vi att du även
är fotoproffs. Otroligt vackra bilder!

tina sa...

Hej igen...ett tag sen jag kikade in hos dej...oj vad mycket fint du visar...Så synd att regnet öste ner.... Ska läsa ikapp litegrann.
Kram.

Poppins sa...

Hej Jeanette! Dig kan jag ju inte svara på någon blogg. Kul att du tittade in och ville lämna en kommentar! Välkommen tillbaka! Och tack för berömmet.

Solkatter & dammråttor sa...

Haha...du är rolig du...men såklart sparade jag några dammråttor.....dom har väl också rätt att leva =)
Vackra bilde från Blomsterfestivalen...men tråkigt att det regnade så mycket.
Men det är inte sååå tråkigt att shoppa heller.....
Och vad snällt av Lil att ge dej det vackra ägget...för det var verkligen vackert!
Ha en skön vecka nu!Kramar!

Anna sa...

Jättevackert klot - snällt av Lilly. Jag har missat några av dina senaste inlägg - jag använder GoogleReader och det verkar inte ha uppfört sig som det ska. Hm!