Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 24 juni 2007

Söndagsutflykt

Söndag med omväxlande väder - lite sol och mycket regn. Vi gjorde en liten utflykt till slottet Trollenäs som ligger väster om Eslöv.

Här tog vi en liten sväng i slottsparken och även en titt i den gamla Näs kyrka som ligger i parken. Där finns de gamla kalkmålningarna bevarade. I parken ligger också ett café med en konsthantverksutställning.



Målet var dock Västra Strö 39 som ligger precis vid sidan om slottet. Här ligger butiken för sakletare. En helt underbar affär där man kan gå hur länge som helst och bara titta...












Naturligtvis kan man inte åka därifrån tomhänt. Så det blev en stor lykta, ett vackert klot och en stödpinne med krona. Det kunde lätt ha blivit mer...

17 kommentarer:

Cia sa...

Jag hälsade åt mästerfotografen det du skrev och du skulle se hur stolt han blev....:)
Ha en bra start på nya veckan! Kram!

karin a sa...

Vilken trevlig utflykt och fina saker du fick med dig hem! :)

Guldkant På Livet sa...

Å vilka fina saker du shoppade ! Men jag förstår du fick behärska dig så det inte blev mera! Butiken såg verkligen inbjudande ut!! Vilken kyrka, som ett slott! Vackert. Mari.

Monica sa...

Vilken vacker kyrka och vilket tak, jättevackert..men den där butiken vill jag ha här..varför finns inget sånt här =(, jättefina saker du köpte..det där klotet har jag sett i någon tidning blir lite avis men kul för dig..=)/Kram Monica

Lusthuset sa...

Låter spännande. Är alltid på jakt efter nya utflyktsmål. Fina saker att ha i trädgården. Vilka underbara rosbilder (alla bilder förresten) du visar. Ha en bra vecka efter allt regnandet. Skall börja klippa vår stora häck ev. i morgon. Jag gör det för hand så det tar sin tid. Pust!

Rodrigo sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Trolda sa...

Vilken underbar utflykt! Och så vackra bilder! Och så FICK du dig en lykta också....=D Förstår om den affären drar....underbara saker! Ha en fin måndag!

Trolda - med SEMESTER!!! =D

Lily of the valley sa...

Härliga bilder! Västra Strö 39-... för sakletare är en underbar plats där man lätt kan göra av med mycket pengar. Det dröjer innan jag vågar åka dit där igen! Fina saker du köpt. Underbar LYKTA! Klotet och dekorationspinnen var inte så dumma de i heller. Ha en skön vecka.
Semesterkram från Lily ;-)

signe sa...

Åh, underbara bilder!..och jag älskar Västra Ströö, har sett mycket därifrån i Lantliv bla.!..visst är det samma ställe?!

Skrotmaja sa...

En butik för sakletare sa du? Det låter som ett ställe för mig :) Wow...

vildängel sa...

vad härligt med små foto-utflykter! Gillar att se bilderna från dina och andras utflykter. :D

Tingeltangel sa...

Efter midsommarhelgen försöker jag nu läsa ikapp och titta ikapp på alla fina bilder. Vilken fin utflykt du gjort. Både kultur och shopping på samma gång. Det kan ju inte bli bättre. Underbara saker du köpte. De kommer att bli så fina i din ljuvliga trädgård.(Jag vill också besöka den butiken.)

Solkatter & dammråttor sa...

Mysigt med söndagsutflykt....slott och kyrkor är alltid intressanta att titta på.
Och vilken härlig butik....och så fina saker du handlade.
Ha en skön kväll nu!Kram!

Smultronstället sa...

Tack för kommentaren på min sida! Vilka fina fynd du gjorde! Gillade "bollen" skarpt, den hade kunnat passa bra i min trädgård.

Hannele sa...

Vackra bilder, fina fynd, den kloten skulle jag inte tacka nej till.

EVA AGNES sa...

Sakletarstället gör verkligen skäl för namnet....
Oj!!
Vilka fina målningar i kyrkans tak. Verklige shabby.
Huset ser lite engelskt ut, tycker jag.
Kramar Eva Agnes

Lella sa...

Låter mycket intressant, kanske kan bli en tripp på semestern. Tror att min mor pratat varmt om detta ställe, måste kollas :o)