Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 6 juni 2007

Svenska flaggan

Kom på att jag visst har en flagga - bordsflaggan som vi har till födelsedagar. Så den står på bordet, här tillsammans med jordgubbarna som nu ligger i min mage...mmmm...

Inte allt har stängt idag. Vi åkte förbi Tomatens hus där den lilla självbetjäningen var öppen. Man tager vad man vill ha och lägger pengarna i en burk. Så skönt att det finns folk som fortfarande tror på ärliga människor!

När vi kom hem, blev jag helt crazy about tomatoes och fotograferade vilt. Vilka färger! Och de passade bra på mitt nyinköpta engelska kakfat.


Men hur vackra de än är, så ska de ätas. Det blev en god och enkel tomatsallad med lite färska kryddor, flingsalt, vit balsamvinäger och olivolja. Jättegott till en bit kött.

11 kommentarer:

Cia sa...

Det ser så gott ut det du bjuder på ;) Smakade på sommarens första jordgubbe i förrgår och det smakade ljuvligt!
Ha en bra nationaldag!

Guldkant På Livet sa...

Vilka vackra bilder på tomaterna! Man blir så sugen!!! Ja visst duger en bordsflagga, såg så fint ut! Ha en fortsatt bra dag! Mari.

Guldkant På Livet sa...

...och så vackra bilder i överkanten på din blogg!! Mari.

Lilla B sa...

Så vackra tomatbilder! Ser fram emot egna skördar. Just en sån enkel tomatsallad tillhör livets goda!

Lotten sa...

Vilka härliga färger det var på tomaterna - den salladen hade jag gärna smakat på.... ser jättegod ut!

Här har allt varit öppet idag som vanligt.... det enda var att vi inte fick en morgontidning!

Trolda sa...

MEN vad du FRESTAS!!! =D Först allt prat om dessa JORDGUBBAR...Och nu favoriten nummer två - TOMATER!!! =D Nu MÅSTE jag införskaffa detta idag....=D (det är ju faktiskt också så NYTTIGT!! =D) Ha en underbar fortsatt semester och njut av Livets Goda! (och så tar du verkligen FANTASTISKT fina bilder! =D)

Trolda - godmorgon!

Lella sa...

Mmmmm så gott allt ser ut. Gubbar är min absoluta favorit ;o) Får i mig sjuka mängder nör det är sommar men det är ju nyttigt så det är väl ok. Kram

Anna sa...

Det såg riktigt gott! Härligt att det finns sådana ställen kvar - att man plockar och lägger slantarna i en burk. Blir så glad när jag hör sådant och skulle bli så upprörd om det missbrukas. HÅller med dig - jordgubbar ser jag oxå som det svenskaste vi har. Ev. surströmming också.

Ha en härlig dag!

vildängel sa...

Jordgubbar!! *mums* Vilka fina bilder. :)

Hemma på landet sa...

Åh, vi kan byta lite. Jag får smaka det du gjort så får du en kaka av mig. Puss

signe sa...

Mums...gott med jordgubbar och vilka härliga tomater! :)