Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 6 juni 2007

Sveriges nationaldag

Hurra! Hurra!
Eller? Varför känns det så fel att lägga ut en svensk flagga och ropa hurra? När det var 17 maj, så önskade vi alla våra norska vänner en trevlig nationaldag.

Det kanske beror på att vi fortfarande inte är vana vid att fira nationaldagen. Tidigare var 6 juni Svenska flaggans dag och det ställde inte så höga krav på firandet.

Själv firar jag inte alls. Har ingen flagga att hissa. Men i stället ska jag njuta av något av det svenskaste jag vet: jordgubbar (ja, jag vet, de är egentligen internationella, men ändå...).

Ha en trevlig nationaldag och kram på er!

8 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Ingen dum idé. Din blogger fungerar ser jag, min gör det inte. Jag kan lägga ut bilder men inte skriva eller redigera bilder. SUCK!!!!
Ha en skön nationaldag med mycket jordgubbar och glass!
Kram
Lily :D

elin1976 sa...

Gratulerer med dagen. Du må kjøpe deg flagg for det er så vakkert. Deres flagg i blått og gult er nydelig. Kos deg hele dagen Klem:O)

Trolda sa...

Vi GRATULERAR oss ALLA GOÁ SVENSKAR idag...=D tycker jag ABSOLUT man skall göra! (har OCKSÅ flagga på bild idag...=D) Men har inga JORDGUBBAR hemma...Blir ju så sugen på det när du skriver om det....Ha en underbar semester! Och njut av det vackra semestervädret! (snacka om tajming....=D)

Trolda - godmorgon!

Lily of the valley sa...

Min lilla Lily var boven i dramat men nu är det fixat. Man lär så länge man lever.
Kram
Lily :D

Tingeltangel sa...

Jag önskar dig en underbart skön nationaldag. Jag skall springa ut och hissa flaggan nu. Kram.

Viktoria sa...

Vi har hissat flaggan idag!
Önskar dig en härlig solig nationaldag! Hoppas jordgubbarna smakade gott!
Kram.

Hannele sa...

Ha en riktigt trevlig Sveriges nationaldag.

signe sa...

Håller med om att det känns konstigt att lägga ut svenska flaggan...jag fotade min flagga för sent så den kom inte ut på bloggen...men en annan gång!Det känns så fesligt att flagga! :)