Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 5 juni 2007

Trädgårdsrundan del III

När vi kom till trädgården som tillhör keramikern Lena Olsson och som ligger inne i centrala Landskrona, var det inget utanför som skvallrade om vilken oas det fanns bakom muren. Trädgården är egentligen inget annat än en bakgård till ett mindre hyreshus.

Men där bakom muren, finns Lenas hemliga trädgård. En oas som är fylld av ro och frid, trots gator, bilar och människor utanför. En helt underbar liten sittplats:

Här ser ni också prov på keramiken som Lena gör. Mer finns på hennes hemsida.

Vem skulle inte vilja sitta här med ett glas iste och en bra bok? Eller varför inte sitta och blogga?


Enkel och vacker kontrast mellan grönt och rött.

Ytterligare en liten sitthörna för att tänka små och stora tankar. Här finns också en liten fontän som jag inte fick med på bild.

Ett rostigt torn av armeringsjärn med ett "rede" på toppen.

På ett stort keramikfat med stenar vilar en vacker klematis. Jo, den är planterad i fatet, jag kollade.

13 kommentarer:

hulukvarn sa...

Åh vilka vackra bilder! Det är så inspirerande med vackra trädgårdar! Vi har en likadan klematis, fast den växer på fasaden, lite mer traditionellt:) tråkmns som jag är!! Ha det gott!

karin a sa...

Helt underbara trädgårdar att få besöka och tack för att du delar med dig av dina fina bilder! Blir så nyfiken på växthuset i det förra inägget...ser otroligt vackert ut!

Birgitta sa...

Så helt underbara miljöer och bilder, här har jag missat en hel del när jag varit borta, får ta och titta ordentligt lite senare och gotta mej. Kram

Eva Agnes sa...

Lenas trädgård hade verkligen blickfång att bjuda på. Jag föll pladask för den kornblå spetsiga urnan . Vacker!!! Läcker!!
Även klematisen i fatet/krukan. Oj vad snyggt!!
Krm Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Nu har jag tagit trädgårdsrunda II och III och verkligen njutit av dina vackra bilder.
Tack!
EA

Hemma på landet sa...

Det var verkligen vackra bilder. Kram

Elinsstuga sa...

Vilka fantastiska trädgårdsmiljöer du visar! Man längtar så efter att fixa fint i trädgården när man ser dem. Härligt med små oaser som bara är till för vila och avkoppling..

Lotten sa...

Vilka underbart inspirerande trädgårdar du har besökt! Jag blir alldeles salig..... underbart är bara förnamnet!

Tack för inspirationen ;-)

Clara sa...

Arrangemanget med den vita clematisen kan ju få vem som helst att gå ner i spagat....:=) Mycket ögongodis!

Cia sa...

Tack för att du delar med dej av dina besök! Så inspirerande bilder. Jag tyckte speciellt mycket om klematisen i fatet, det var nåt nytt!
Ska titta på bilderna igen :)

Lily of the valley sa...

Skulle faktiskt vilja besöka Lena Olsson igen. Det var mycket inspirerande och med tanke på att jag har en liten trädgård så...
Kram
Lily :D

Trolda sa...

Fantastiska bilder ni visar du o Lily..=D Det riktigt "kliar" i fingrarna nu att gå ut i trädgården o pyssla lite....Ha en fin dag!

Trolda - tjingeling!

Lusthuset sa...

Så fina bilder du visar. Så roligt att se för i Landskrona har jag faktiskt inte varit. Det får nog bli det nästa år, förstår jag. Visst är det en bra idé med Trädgårdsrundan.