Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 7 juni 2007

Trädgårdsrundan del IV

Sista delen av trädgårdsrundan: I Glumslöv, norr om Landskrona, besökte vi familjen Gyllings trädgård, utsedd till årets designträdgård 2005 av tidningen "Drömhem och trädgård".

Det är en vacker trädgård med många olika "rum", utsmyckningar och ögongodis. Dessutom bjuder den på en vacker utsikt över Ven och böljande kullar.

Det finns många olika sitthörnor, här en i vita toner.

Och i gröna toner.

I loggian finns en blå soffa med en härlig kudde...

...samt en skrivhörna i bleka toner.

En av många utsmyckningar i rabatterna.


Arbetsbord i trädgården med stilleben.

Hylla med vackra saker.

En rostig hörna.

Överlag fanns det mycket möbler i trädgården. Dessa utnyttjas även som dekoration.


Mitt på gräsmattan finns denna äng med söta får.

Fina krukor med juteväv.

Så var det slutrapporterat från årets trädgårdsrunda. Det har gett så många intryck och inspiration. Tack vare alla entusiaster som öppnar sina paradis för oss andra under några dagar.

9 kommentarer:

purple sa...

Åh, så mycket fint här var. Härliga vackra bilder.

signe sa...

Åh, va vackra bilder! Det är så underbart med trädgårdsbilder! Ha det så skönt i värmen! :)

karin a sa...

Det där är en helt fantastiskt fin trädgård! Jag har sett den i flera olika trädgårdstidningar och böcker och varje gång blir jag lika imponerad. Skulle väldigt gärna vilja se den i verkligheten. Tack för att du delar med. Kram!

Eva Agnes sa...

Gud så roligtt i Gyllings trädgård. Dem har jag läst om det året de blev utsedda till den utmärkelsen. Jag tror tom att jag har den tidiningen kvar.
Nu ser jag verkligen fram emot att du provlagar de "rosiga" rätterna. Så kul att du gör det.
Stokram
Eva Agnes
PS Har just läst färdigt en helt underbar bok med ett särdeles vackert språk.
Den het Kartor för vilsna älskande. avNadeem Aslam.

Tingeltangel sa...

Wow, vilken trädgård! Och vilka fina bilder du tagit som förmedlar känslan i trädgården. Så läckert med alla dessa olika hörnor av trädgården. Vilket arbete det måste vara att underhålla den bara. Visst är det roligt med trädgårdsarbete men jag blir ändå trött vid blotta tanken.

vildängel sa...

Ojojoj, vilken vacker trädgård, jag ville ha ungefär allt du har fotat i MIN trädgård - den där som jag inte har än....*s*

dreamhouse sa...

superhärliga bilder! så vill man ju ha det!!

purple sa...

Oj, vad mycket fint!

purple sa...

Sorry hade visst redan lagt in en kommentar tidigare med nästan samma ord - tror jag börjar bli senil!