Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 3 juni 2007

Ut på äventyr

Under hela helgen är det Trädgårdsrundan här i nordvästra Skåne. Lily och jag ska strax ut på äventyr och besöka några av alla de trädgårdar som har öppet för allmänheten. Återkommer med rapport och bilder.

Tyvärr innebär det att jag inte hinner åka iväg till den trevliga utställningen Mit hjem er mit slot i Fredriksbergs have i Köpenhamn. Men kanske någon annan är där i helgen?

Visar två bilder från min lilla trädgård: Mina nyplanterade dagliljor och en liten, liten söt knopp från min absoluta favoritros Ghislaine de Féligonde (snart blommor hon).

11 kommentarer:

Cia sa...

Nej jag kommer inte att vara i Köpenhamn jag heller, men skulle gärna ha åkt om det fanns möjlighet. FIN bild på dagliljan och den nya Headern är snygg. Hade du den redan förra gången?
Jag är ute hela dagarna nu när det är så vackert och varmt, är in och fixar lite mat just nu och måste givetvis passa på att blogga runt lite :)
Ha det bra!

Eva Agnes sa...

Fina bilder i dag. Min Feligonde har inte kommit så långt än.
Synd att ni inte kunde åka till Fredriksberg.
Men jag ser fram emot bilderna från trädgårdana du varit i i dag.
OBS! Alla Björns rosor är namngivna nu. Gå och titta...
Kramar Eva Agnes

Eva sa...

Åh så små söta bilder. Jag blir nyfiken på Feligonde hoppas det kommer bild på den när den blommar?

Trolda sa...

Så MYSIGT ni skall ha det du och Lily...=D Härligt! Hoppas ni haft en fin dag där nere i södern...Och att besöka andras trädgårdar är verkligen roligt. Man kan få så många härliga inspirerande ideér!Och fina bilder du visar som alltid....=D

Trolda - tjingeling!

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lily of the valley sa...

Tack för en trevlig och förtrollande dag.
I fredags köpte jag dem. Jag nämnde det för dig innan idag....

Tilde sa...

Nu blir jag avundsjuk på dig igen....Vilket utbud av trädgårdar att besöka!!Det är ju så härligt där nere ...Jag har faktiskt varit till Paul Jönska gården i Viken,i fjol.. men skulle gärna åkt ner nu igen...Det ska bli spännande att se dina bilder från trädgårdsrundan PS Vilka vackra rosor du visade i ditt förra inlägg.

Kattfot sa...

Oh, gillar dagliljan. Låter trevligt med trädgårdsrundan, hoppas få se lite bilder?! :-)

Hemma på landet sa...

Vad fint. Du är så duktig med att fixa till bilderna. Puss

Lusthuset sa...

Trädgårdsrundan är nog bland det roligaste och mest inspirerande man kan företa sig. Trevliga glada intresserade människor möter man hela tiden. Massor med bilder har man tagit. Man kan ju tyvärr inte visa dem alla. Hoppas att ni hade det trevligt.

Rosa Pimpinellifolia sa...

Vackert, vackert!!!
Ha det bra!
Kramar!