Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 28 juni 2007

Veckans väska

Jag har ingen passion för skor, har inte 50 par läckra skor i garderoben. Det beror nog på att jag har ömtåliga fötter som bara trivs i rejäla sköna skor utan höga klackar. Och jag drömmer inte heller om att kunna bära några andra, som tur är.

Jag har inte heller någon stor samling av smycken. Har bara några få vackra som jag fått av maken och som jag använder vid särskilda tillfällen. Till vardags har jag aldrig smycken. Har ingen passion för smycken heller.

Låter jag trist? Har människan inga passioner? Jodå, flera. Böcker, musik, arkitektur, rosor och konst är mina passioner. Möbler en annan.

Och så gillar jag väskor och sjalar. Oftast när jag har varit på resa kommer jag hem med en scarf som reseminne. Igår kom ett reapaket från Gudrun Sjödén. Gissa vad den innehöll? Jo, ett klädesplagg och fem (!) sjalar.

Väskor gillar jag. Har inte så många utan där försöker jag begränsa mig och välja ut de som jag verkligen vill ha. Sedan gör jag några antydningar till mannen och vips, se vad som ligger i nästa födelsedagspaket - en väska!

Har inventerat lite bland mina väskor så här kommer VECKANS VÄSKA:
En liten charmig handväska från skotska Anta. Gissa vem som gav mig den på min födelsedag härom året.

Jag gillar den både för färgens skull och så för mönstret: skotsk tartan. Detta mönster heter Iona MacDonald.

Nackdelen är att den är så liten att min stora börs knappt får plats i den ;)

14 kommentarer:

Trolda sa...

Visst är det härligt med olika passioner här i Livet! Dina passioner delar jag gärna...Och den söta väskan tilltalar mig absolut! Kanske är det för att jag är så oerhört svag för allt skotskt!?! =D Vad kul att få ta del an din väsksamling framigenom så....=D

Trolda - önskar en fin dag!

vildängel sa...

Jag har oxå många passioner i livet - dit hör på senare tid faktiskt smycken. Gärna pandora eller berlockarmband från tomas sabo så jag kan "samla" på berlocker och minnen från olika platser. Väskor - jo det var en passion förut men den har falnat. Böcker och fotografering är en brinnande passion :D

Lella sa...

Här har du en väskoholik till:o)
Och sjalar ska vi inte tala om, oj oj. Härligt att missbruka sådana oskyldiga saker.

Lily of the valley sa...

Söt väska! Är f d sko- och väskfreak, nu har jag hittat andra passioner. ;)
Ha en solig skön torsdagkväll!
Kram Lily

Monica sa...

Tråkig du? du som har så många passioner..det är väl tur att man har olika nöjen annars skulle livet bli bra tråkigt, tänkt dig din beställning från Sjöden om alla beställde sjalar, det skulle ju inte finnas kvar några till dig..paketet skulle bara innehålla ett klädesplagg...!! hur kul var det..=)skojar lite... Jag har nog lite lika passioner...konst, böcker, fotografera, trädgård, porslin, silver..fina saker helt enkelt kan vara dyrt eller billigt..roligare om det är billigt. =)Kram Monica

Cia sa...

Jag började undra över mina passioner och kom på att de varierar lite, men just nu är det foto och trädgård och bloggläsandet som är mina passioner. Jag vill gärna se mer av dina väskor!
Det där med kärleksbrygd lät spännande....måste prova nångång. Nu blir det lite resa för våran del, ha det bra Kram/C

Anonym sa...

Jag kom idag hem med en ny bh och ett halsband jag ska göra själv.
Min passion är att shoppa men håller mig på en alldeles perfekt nivå. kram pimpim

Maria-Jag blommar sa...

Trevlig blogg! Lustigt, idag när jag städade så var jag i mitt väskskåp och jag har MÅNGA väskor, då tänkte jag att jag nog måste blogga väskor någon dag och nu råkade jag hamna på din blogg, med just väskor...
Välkommen till min blogg!

Rosa Pimpinellifolia sa...

:) Här är en till med passion för böcker och rosor... och olika sorters vallmo...de kan jag inte motstå! :) Kramar

Lusthuset sa...

Jag delar verkligen dina passioner. Har också ömtåliga fötter som man måste ta det varligt med. Böcker, trädgård, musik, konst och heminredning,
O JA!... med förtjusning och en och annan väska. I mitt fall gärna roliga kassar. Kram och ha det bra.

Hannele sa...

Väskor kan man inte ha för många av ;)

Solkatter & dammråttor sa...

Läcker väska!Min passion...gamla saker, såsom kannor, emaljsaker, gamla ramar...ja listan kan bli väldigt lång om jag fortsätter =)
Vilket härligt recept i förra inlägget....det måste jag bara prova.
Ha en skön dag!Kram!

signe sa...

Vilken fin väska!...väskor är jag dålig på att köpa faktiskt!..men skor gillar jag..men inte högklackat...kan inte gå i såna..det blir mest ballerinaskor och skor med liten klack i gammeldags modell..vad annars..hihi. Smycken gillar jag men är dålig på att köpa sånt oxå..har samma på mig jämt tycker jag..Nu är det bloggen som är min passion och inredning! :) Kram

Signes vind sa...

Jag är ingen sko-oman eller väsk-oman (min dotter har dessa laster och jag brukar ärva hennes gamla väskor - skorna kan jag inte ha). Däremot är jag svår på heminredningsprylar o teknikprylar. Passion är kanske inte rätt ord men shoppingberoende passar nog bättre på mig ;-)