Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 29 juli 2007

Blomning i regnet

Just nu är det inte särskilt mycket i min trädgård som blommar. Flera av sommarblommorna som jag planterat ser ledsna ut och hänger i krukorna. Men några trivs och frodas i det gråa vädret. Fuchsiorna i sina amplar ser lika kraftiga ut som de brukar göra på sommaren.


Pelargonerna hänger lite skyddat på väggen och ser friska ut.

Idag lyste en enkel hibiscusblomma ute på altanen. Krukväxten åkte ut i våras för jag tyckte den såg lite hängig ut. Under hela sommaren har den bidat sin tid och nu äntligen producerade den en enda blomma. Men vacker är den där den står tillsammans med en blommande lavendel.


Vill du se lite mer bilder från trädgårdar och rabatter? Titta gärna på mina trädgårdsfoton här till höger.

12 kommentarer:

karin a sa...

Mmm mina fuchsior trivs också i regnet, blommar som aldrig förr! :) Tror däremot att mina pelargonsticklingar fått för lite gödning. Din ser ju så fin ut. Så du har hibiskusarna på sommarvistelse!? Det kanske vi borde testa med alla våra. Fin blomma. Nu ska jag titta på dina flickrbilder. Jag har också funderat på att skaffa ett konto där. Ha en fin söndag"

vildägnel sa...

Ja detta regnande gör ju att inte alla sommarblommor mår riktigt sådär jättebra...

Monica sa...

Din fushior ser jättefina ut du skulle se mina frösådder, de är riktigt katastrof i år efter allt regn och det kyliga vädret...hmm..inte roligt. Mina rosor är så där..de som står lite skyddat annars är det nästan katastrofvarning där också..men min Fuschior blommar fint och även pelargonerna..som nu står i mitt nya utereum *ler o är glad* där verkar det vara lagom varmt i alla fall..=)

Hannele sa...

Du har gröna fingrar.

Signes vind sa...

Min trädgård tar nog priset som den mest tråkiga i Sverige. Har helt gett upp blommor och att sköta om den - klippte gräset i dag och där går gränsen. Men jag nehöver ju inte sköta min - kan bara njuta av dina bilder. Trädgårdsgalleriet är ju fantastiskt. Har du njutit klart av Tour de France nu???

Dubbelörnen sa...

Du har lyckats väl med blommorna. Tycker nog att mina har fått mycket stryk av vinden denna sommar.

Kramar

Trolda sa...

Ser verkligen frodiga och fina ut dina växter! Och så tar du så fina bilder...Härligt! =D

Trolda - kram!

Lily of the valley sa...

Fuschiorna ser verkligen fina ut.
Det är kul att ha något som blommar och pigga upp sig med.
kram

Guldkant På Livet sa...

Vilka frodiga fuschia du har och en sån fin kruka till pelargonen! Mari.

Lusthuset sa...

Min fuchia tycks också trivas utom att den är uppstammad och står utomhus, så jag har fått bära den ut och in när det blåser. Sååå mycket krukor man burit runt denna sommar. Va fin hibiskusblomman är.
Kul med alla bilderna. Ha en bra vecka. Kram

Skrotmaja sa...

Tjusigt värre! Tur att det finns någonting positivt med regneländet : )

~mormor Eva~ sa...

En sån vacker pelargonbild!

Kram
från ~mormor Eva~