Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 17 juli 2007

Från trädgårdshörnan

Den här sommaren bjuder på olika väder varje dag. Igår var det sol och fruktansvärt varmt, idag är det mulet.

Växterna verkar trivas i alla fall. Mina fuchsior blommar som aldrig förr och vissa av rosorna gillar också det här vädret. A Shropshire Lad slår ut i vackra blommor hela tiden.

Klematisen Perle d'Azur har aldrig blommat så mycket som denna sommar. Den bara vräker ut sig på spaljén vid altanen.


Mina tomatplantor växer på höjden men själva tomaterna blir inte mogna. Det behövs nog lite mer sol för det. Har skördat några bondbönor, de var jättegoda.

15 kommentarer:

Lilla B sa...

Så stora skillnader det är i landet. Här hos mig, i Bergslagen, har bondbönorna precis börjat blomma. Det är långan tid till skörd! Men kokta bönor som man häller i en kastrull med smält smör och hackad eller pressad vitlök - mmm - det är något att se fram emot!

Smultronstället sa...

Vilka härliga blommor du har! De rosorna skulle passa i min trädgård;)

Solkatter & dammråttor sa...

Hej...snällt att du saknar mej och mina inlägg...är hemma en snabbsväng igen och ska försöka plöja igenom så många bloggar jag kan. Man hinner inte titta och kommentera alla, tyvärr. Ja visst är det ombytligt väder, men som du säger, så trivs växterna. Men nog vore det mysigt med ett lite längre högtryck nu....
Men ha det gott i alla fall!Kram!

Hannele sa...

Så fina bilder, Perle d'Azur såg jag ju i Sissinghurst, jättefin klematis.

moderncountry sa...

For et vakkert bilde!! Helt nydelig kontrast mellom hesten og de nydelige rosene dine, ahh...nytelse for øyet :)

Monica sa...

Ja det är ett konstigt väder igår hade vi strålande sol och jättevarmt, idag började skurarna komma vid 2..och som du skriver en del växter är jättefina och en del tycker inte alls om vädret. Jag har två storblommiga clematis som inte växer alls som de ska i år..är kanske halva sin höjd..och de småblommande är överdådiga och hur fina som helst..konstigt =), såg den sööööta flygande grisen i förra inlägget den var för söt..de andra monstren ...hmm..lite för mycket av Jurrasic Park..och sönernas intresse när de var små..gissar att de skulle välja det som nostalgitripp..=) Ha det bra Kram / Monica

Dubbelörnen sa...

Klematis blommar??!!! Så det finns alltså klematis som blommar o växer??!!! Hmmm... säger jag bara som precis tittat till mina tynande två klematis... Nu börjar bladen högst upp på den ena försvinna men hittar inga kryp... De växer inte o blommar definitivt inte...

Som lilla B skriver till mig Shit happens *skrattar*

Birgitta sa...

Så vacker bild på rosor och hästhuvud! Tomater har vi plockat en längre tid nu, men dina får du njuta av sedan. Vilka fulingar i inlägget nedan, inget för den som gillar änglar och vackert förstås. Kram

Trolda sa...

Snygga burkar i "tablån".....Ja du verkar ha OSEDVANLIGT bra smak Poppins! =D Och klematis tilhör en av Favoriterna i trädgården! Jag har varit iväg över dagen, men här har tydligen åskat och regnat något kopiöst..."Vilken underlig sommar"...Ha en fin kväll!

Trolda - kram!

EVA AGNES sa...

Hej Poppins!
Visst får man inspiration av att titta på vad andra har gjort.
För den skull behöver du ju inte gå lös på underkläderna..... *fniss*.
Växterna tycks trivas med det här eviga regnandet. Somliga i alla fall. Din ros och din klematis är ju gudomliga.
Kramar Eva Agnes
PS har gjort ny saft på de sista av Björns rosor...
Ds

Maria-Jag blommar sa...

Ja, det är verkligen en varierande väder-sommar, endera dagen högsommar, andra höstrusk, man hinner liksom inte fatta vad man ska ställa in sig på...

Sanni sa...

That horse is so beautiful. I love that kind of statues.

Signes vind sa...

Kul att någon uppskattar sommarens väder - mina blommor, som inte är så många, trivs inte så i att det blöta men gräsmattan har växt som aldrig förr.
Vi ska åka till Helsingborg/Helsingör i helgen har du något måstetips - har inte så mycket tid för mannen hatar shopping så ja måste vara väldigt målmedveten.

Guldkant På Livet sa...

Vilka helt undarbara blomsterbilder!! Och jisses, vilka fulingar nedan!! Men grisen var söt!! Mari.

Lily of the valley sa...

Gillar din trädgårdshörna med Laden, klematisen och det fina hästhuvudet. kram