Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 21 juli 2007

Goda vänner

Härom kvällen hade vi goda vänner på besök. Det var en härlig sommarkväll, än om något kall, så vi kunde sitta ute länge, prata och spela kort.

Vi fick en liten present: ett härligt grönt grytunderlägg med matchande servetter till!

Jag tycker om grönt, så jag blev jätteglad. Men samtidigt lite bekymrad för hur gör jag rent underlägget när (alltså inte om utan när) jag spiller på det...

Dukat på altanen för middag med engelska tallrikar.

Lite mer engelskt porslin (som jag fått dille på):

Ser fram emot fler kvällar på terrassen under markisen med goda vänner!

9 kommentarer:

Nette sa...

Blev väldigt imponerad av ert fina
porslin. Vacker dukning. Underbar kväll med som vanligt god mat. Du behöver nog inte oroa dig för underlägget, det klarar sig nog.

Birgitta sa...

Så fint du hade dukat i din trädgård, verkligen sommar! Ditt engelska porslin kom till sin rätt med den ljuvliga duken och fatet med citroner, jättesnyggt. Kram och ha det fortsatt bra.

Hannele sa...

Underbar dukning.

Lily of the valley sa...

Ditt engelska porslin är underbart vackert. Dukningen ser ljuvlig ut. Du använde väl dina nya koppar till kaffet?
Det är härligt att kunna sitta ute och njuta av fägring och dofter.
Ha en skön lördag
kram

Cornelias Country Corner sa...

Vackert porslin!!! Jag älskar mitt blå, som jag plockat blåbär i..

Monica sa...

Oh va fint du dukat..just sådant engelskt porslin har jag tittat på Tradera men inte bjudit på..ångrar mig nästan nu..ser så fint ut med din dukning..där skulle jag gärna sitta o äta och umgås..=)..Såg ditt inlägg om dina föräldrars kolonilott så fint och skönt för dem att ha något eget men ändå inte så stort..finns nog många koliniområden som är riktiga paradis..=) Kram från Monica

Lusthuset sa...

Så fint att det kunde vara taget ur vilken heminredningstidning som helst om nu det är något att trakta efter. Jag kan se för mig hur mysigt ni hade det. Engelsk porslin är verkligen vackert. Jag tror att jag har om inte exakt lika så snarlika tallrikar. Ha en bra helg och hoppas att nu inte allt regnar och blåser bort IGEN!!

Maria-Jag blommar sa...

Härlig dukning! Fint med lyktor på bordet, det brukar jag inte komma på att man kan ha.
Jag vet inte riktigt vilket material underlägget är i, men jag har underlägg i ull och dem brukar jag bara sätta ner i diskvattnet och skrubba av och sedan sätta på tork, det fungerar bra...
PS. Underlägget var i min smak DS

Trolda sa...

Vilken underbar koloniträdgård dina föräldrar har! Förstår er glädje för den! Och visst är det härligt att sitta ute med goda Vänner över en bit mat...Speciellt när dukningen är så vacker! Tallrikarna är fantastiskt fina! =D Trolda - önskar en fin söndag!