Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 18 juli 2007

I urskogen

Häromdagen var jag ute på äventyr tillsammans med Lily. Vi hade planerat en shoppingtur i norra Skåne.

Så vi satte oss i bilen, jag bakom ratten och Lily som kartläsare, och körde mot de skånska urskogarna. Lite mer än en timme tog det oss att komma till Trästället i Skyrup som visade sig vara en jättestor affär med massvis av fina saker. Eftersom detta var första stoppet, behärskade vi oss dock och handlade inte så mycket. Det skulle ju bli fler fina fynd under dagen.

Jag kom hem med en pall för 40 kronor, ett litet hjärta som fungerar som korthållare (ett av mina rosfoton hänger där), ett litet smidesklot och en glaskupa på keramikfat. Så jag var väldigt nöjd med mina inköp.

Och Lily var lurig, hon köpte en present bakom ryggen på mig. En jättesöt plåtkruka med äpplen som jag stått och beundrat. Så glad jag blev! :) Tack, Lily! Och se så bra den fungerar som vas med två små glas och blommor.

Men efter Trästället gick det mesta snett. Förmedlingscentralen i Tyringe som vi hade hört så mycket positivt om, visade sig vara en dyr och trist historia. Där blev vi inte alls inspirerade.

Och flera affärer som vi efter mycket möda och stort besvär lyckades hitta, var stängda. Men vårt glada humör försvann inte utan vi fortsatte med skratt och prat framåt mot nya mål.

Ett besök i Klippans Yllefabrik var jättetrevligt även om vi inte köpte något med oss hem. Men det var fullt av vackra plädar och garner i alla möjliga färger. Jag stod länge och funderade på vad jag skulle kunna sticka av garnet, men det blev inget inköp.

På hemvägen stannade vi till hos Flora Linnea i Helsingborg. Där fanns som vanligt massvis av fina saker och vackra rosor. Vi köpte inget här heller men kom i alla fall ihåg att plocka fram kameran och ta några foton.


När vi kom hem, visade det sig att vi hade inget annat med oss än det vi hade handlat på första stoppet. Det fick oss till att ångra oss att vi inte hade passat på att handla ännu mer. Men annars var vi nöjda med dagen ändå. Jag tyckte det det var så kul att få åka iväg med Lily och ha en dag alldeles för oss själva.

Vänner är viktiga...

10 kommentarer:

Trolda sa...

Ååååh, vad mysigt ni har tillsammans! =D Och visst är det härligt att bara få "skvallra o snattra" ihop om allt möjligt! Själv skall jag träffa två(eller förhoppningsvis tre)av mina bästa Väninnor i e.m/kväll och vi ska gå ut o äta o ta ett glas rött o MYSA! Vänner är viktigt, Vänner betyder mycket i Livet - utan dem vore man inte "hel"...Synd att ni inte gjorde fler fynd, men de ni hittade var ju SÅ fina!!Glaskupan är en favorit! =D Och TÄNK vad pengar ni sparat nu...Inför NÄSTA lilla resa..=D

Trolda - önskar en fin dag,kram!

Trollmor sa...

Vad härligt & mysigt det låter!
Vänner, det är fina grejer det.
Häromkvällen fick jag oväntat besök av en god vän, vi klippte rosor i trädgården under glatt babbel, såg på Ernst och sen kom våra respektive hem och slog på grillen. Sådant blir man glad i hjärtat av!
Liksom små oväntade presenter :-)

Smultronstället sa...

Vad mysigt! Det är så typiskt att man ångrar sig när man kommer hem! Men fina kort fick du med dig.

Maria-Jag blommar sa...

Härlig utflykt du verkar ha haft med din vän...

signe sa...

Va skoj ni verkar ha haft och vilka fina saker! :) Kram

Nette sa...

Mycket fina saker du har handlat.
Jag har också varit på Trästället
några gånger. Verkligen svårt att låta bli att handla där.

Monica sa...

I trevligt sällskap gör det inte så mycket att vissa ställen inte är öppet, syftet med allt är ju att komma ut och umgås med någon trevlig vän..och trevligt ser jag att ni haft..Trästället verkar vara ett bra och fyndrikt ställe..pall för 40 kr !! och den fina glaskupan..hmm..roligt =)

Lusthuset sa...

Va kul det låter. Trästället har jag funderat på om det var värt att besöka, och det låter ju så. Man får hem stora reklamblad som ju ibland inte är så lockande, men man skall ju inte dömma hunden efter håren, eller vad man brukar säga. Fina grejer i alla fall. Metallkronan på Flora Linnea har jag traktat efter sedan julmarknaden i fjol, men den är väl urdyr. Klippan ha väl många vackra saker eller hur? Kram.

Lily of the valley sa...

Det blev bra med plåtkrukan. jättesöt arrangemang du gjort i den.
Visst är det viktigt med vänner, de ska man vara rädd om :-)
kram

EVA AGNES sa...

Där skulle man tydligen varit med. Inte för att handla men för att skratta och ha roligt, som ni verkar ha haft.Det var kanske höjdpunkten ändå.
Som jag brukar säga till min dotter: "Det kommer ALLTID att finnas saker man vill ha vid varje tillfälle man shoppar. Det är inte så farligt om man missar något.."
Kramar Eva Agnes