Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 16 juli 2007

Fulingar i trädgården

På Tirups örtagård finns också monsters att ta med sig hem och dekorera sin trädgård med:

Ni har ju sett min gargoyle innan och jag tycker han är riktigt söt jämfört med dessa fulingarna som jag INTE skulle vilja ha min trädgård. Fast visst finns det en viss charm över dessa också.



Missfostret här nedan är STORT. Om man hade det i sin trädgård skulle det kännas som Jurassic Parc...

Slutligen, en flygande gris. Inget monster men inte heller något som jag skulle pryda min trädgård men. Eller, varför inte. Visst ser han gullig och glad ut, lille grisen?

10 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vilka sötnosar. Jag skulle inte ha något emot att ha någon av dem hemma hos mig. Kan ju skrämma iväg en och annan kanske...kram Lily

Hannele sa...

Läckert.

olivelund sa...

Sitter här och tittar med skräckblandad förtjusning....Neeej inget för mej men ändå har de nåt som fängslar och då menar jag INTE grisen och den jättestora tingesten!
De mindre isåfall :)

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Vilka snyggingar du har i din blogg. :-D


Jag tycker det är underbart med trädgårdskonst av det lite mer udda slaget (fast detta är lite "over the top" för mig) :-)

Däremot så blev jag lite förtjust i betongflickan med mosaikbaddräkt och simglasögon. :-)

Trolda sa...

Åååååh, vilka små Sötnosar....=D Jag tycker nummer tre är fin...ser snäll ut =D Och Änglagrisen är ju bara för charmant...=D Jag hade nog faktiskt kunnat tänka mig en sån filur här hemma...Djurvän som jag är....=D Och som Lily säger..."Alltid kanske de skrämmer iväg NÅGON oönskad besökare"...=D
Härligt!

Trolda - godkväll!

Kattfot sa...

Nja, men en dinosaurie kanske skulle göra sig vid ett ginkoträd om inte annat ;-)

karin a sa...

Så mycket fint det fanns på Tirups örtagård. Jag tycker fulingarna var häftiga men jag tror nog inte att jag skulle vilja ha dem hemma hos mig. :)

Maria-Jag blommar sa...

Grisen var ju helsöt! Och kvinnan i blå mosaikbaddräkt i förra inlägget fick gärna komma och ställa sig i min rabatt...

Yolanda Elizabet sa...

OOOO, I love those gargoyles, they look great!!! And I see that pigs can really fly. ;-)

Lusthuset sa...

Det var ena riktiga fulingar. Skulle då vara den flygande grisen, för grisar är fina.