Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 3 juli 2007

Nytt och traditionellt

En designer som jag tycker håller genom åren är Jane Churchill. Hennes stil är tidlös och hon har sitt ursprung i den engelska traditionen men hon lyckas gång på gång att förnya stilen genom sitt djärva färg- och mönsterval.

Hon ger en ombonad känsla åt sina interiörer genom att använda generöst stoppade möbler. Trots att hon inte är rädd för att använda färg, blir ändå blir resultatet ljust och lätt, inte alls tungt och mörkt som traditionell brittisk inredning.


Glöm inte att du kan klicka på bilden för att se detaljer.

Här finns fler bilder.

10 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Jag gillar många av hennes tapeter, så fina mönster.
kram Lily

Lily of the valley sa...

Dalmore Green 71112 är i min smak mycket vacker och min favorit

Lonsdale lime 71104 gillar jag också

Flower Faires mycket söta till en liten flicka
Kram Lily

Kattfot sa...

Jag vill ha metervisa av tygerna i bilden längst ner till höger! Underbart :-)

Guldkant På Livet sa...

Helt klart smakfulla ting har denna kvinna öga för och du gör så vackra collage!!! Mysigt inlägg, sånt här gillar vi!! Mari.

Maria-Jag blommar sa...

Det där rosa-gröna soffhörnet såg väldigt inbjudande ut.

Hannele sa...

Ser hemtrevligt ut.

Tingeltangel sa...

Så fina bilder och som alltid har du gjort en vackert collage.... Det var så roligt att läsa ditt förra inlägg. Inbillar mig att jag börjar känna dig en aning nu.

Anonym sa...

Tar gärna emot tips. Åldrar de är i övre tonåren våra barn kram pimpim

Lella sa...

Mmmm, håller helt med dig, en favorit hos mig också!

EVA AGNES sa...

Läckert, läckert från Jane Churchill. I England kan de verkligen det här med tyger och tapeter. Mycket charmiga bilder.
Kramar Eva Agnes