Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 4 juli 2007

Veckans väska och doftranka

Det finns ingen logik bakom rubriksättningen utan det handlar bara om att jag vill få med två saker i samma inlägg...

Min senaste födelsedagspresent: en väska från Barbour. Egentligen är det en fiskeväska så den är mycket tålig. Det finns t o m avrinningshål i ytterfacken om jag skulle vilja lägga en blöt fisk i väskan. Men det har jag inga planer på.

Jag är svag för rutigt (och för prickigt och randigt också, hmmm). Om ni minns förra veckans väska, så var den rutig den också.

Det är en väldigt bra väska att ha till jobbet. Man får lätt ner block och papper i den. Förmodligen ryms en pärm också, men det har jag inte provat.

Den här väskan får mig nästan att känna mig som en skolflicka. Visst påminner den om en skolväska?


Och så över till något helt annat... Något som bara är till lyst:

Doftrankan som jag gav mamma på midsommarafton. Den är så vacker och doften är ljuvlig. Tyvärr kan jag inte förmedla doften utan den får ni försöka föreställa er .



Inga ord behövs utan bilderna talar för sig själva.

19 kommentarer:

Monica sa...

Underbar doftranka..de är för ljuvliga..den var väl mamma glad över..kan jag tänka. Vilken praktisk väska som man kan ha blöta fiskar i =), och stor var den också..gööörbra och snygg var den oxå..ha det gott/ Kram Monica

Lily of the valley sa...

Doftrankan är ljuvlig liksom dess doft. Kul med "veckans väska".
Kram

signe sa...

Just ja, kommer ihåg den förra väskan oxå!..väskoman där...hihi..Doftrankan var ju jättevacker och va mycket blommor det var! Tack för tipset om "sockerkaks" formen :)

Tingeltangel sa...

Tack för dina rara ord till mig. Jag känner precis likadant... Din rutiga väska har jag beundrat tidigare då den skymtade förbi på en annan bild. Den är minst lika snygg då man får se hela. Otroligt fin modell och det där med fiskarna är ju en extra bonus. Underbart med design som förenar skönhet och funktion.

Opievallmo sa...

Oerhört vacker doftranka!

karin a sa...

Det är lite farligt med alla dessa fina väskor du visar - jag blir sugen på att införskaffa en ny själv! :)

Så vacker din doftranka är!

Lisa sa...

Men så ljuvlig, jag riktigr känner doften. Och ja, väskan är en riktig flickväska, jag blir helt nostalgisk!

Hannele sa...

Doftrankan ser ut att stortrivas.

Guldkant På Livet sa...

Men vilken ljuvlig doftranka, så vacker!! Och fina foton med!! Fiskeväska? Det var då den vackraste sådan jag sett i hela mitt liv!! ; ) Mari.

EVA AGNES sa...

"Skolväskan" är ju toppen. Särskilt det att du kan lägga en fisk i den. Tycker jag visst du ska göra...*fniss*.
Rutigt är en favorit. Det håller jag med om.
Faktum är att jag faktsikt kan känna doften av den vackra porslinsblomman..
Det trodde du inte, eller hur...
Teknikens under..
Kramar Eva Agnes

Maria-Jag blommar sa...

Hur vackert doftrankan slingrade sig på den där...vad heter nu sådana där små ställningar? Ja, du förstår vad jag menar.

Roligt med avrinningshål på väskan, vem vet det kanske behövs en vacker dag (eller kanske hellre en regning dag..)

Sextiotalsvillan sa...

Jättesnygg väska (gillar oxå rutigt ;-) och underbar doftranka. Kunde riktigt känna hur gott den luktade! =)

Lusthuset sa...

Väskan var jättefin och doftrankan en dröm! Hoppas du inte regnat bort! Kram

Signes vind sa...

Håller med -inga ord behövs!
Men ändå - väskan är så fin, förstår att du gillar den. Mycket skotsk! Kan riktigt se dig vandra på de skotska hedarna med en nyfångad fisk ;-))

Trolda sa...

Hærlig væska!! Också DEN lite skotsk...=D Hær ær allt bara fiiiiiint, idag skiner solen från klarblå himmel o jag skall lægga mig ute på græsmattan hær hos våra danska vænner o få lite sol..=D Kommer hem på måndag kvæll o då skall jag læsa allas små bloggar lite bættre....=D

Trolda - dansk-kramar!

Anna sa...

Jag gillar din rubrik. Doftrankan är bedårande. Väskan gillar jag formen på och banne mig gillar jag inte mönstret också, fast jag aldrig tidigare tittat på det. Snygg!

Ha en härlig helg!

Cia sa...

Den doftar ända hit poppins, den är vacker doftrankan!
Ha en mysig helg kram!

Elinsstuga sa...

Väskan var jättefin! Snygg och praktisk. Man vill ju gärna få plats med lite saker, så det är bra att den är lite rymlig. Fick själv en ny väska av dottern förra veckan. Jättevacker doftranka! Jo, det är nästan så att man kan känna doften genom bildskärmen:) Kram

moderncountry sa...

Doftrankan er helskjønn :) Er jo nesten som å se seg selv i en stor eng med slike blomster, skikkelig sommerplante! Veska var super, for en gave! Nydelige farger og akkurat passe stor til al dilldall vi jenter må ha med oss, fniss..