Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 12 juli 2007

Veckans väska och lite webshopping

Veckans väska är min sommarväska, en ljus väska i tjockt möbeltyg med röda äpplen på och med svarta läderdetaljer.

Väskan fångade mitt öga i skyltfönstret till en väskaffär i Malmö. Att det dessutom stod REA gjorde inte den mindre intressant.

En praktisk väska med stora ytterfack. Och så blir jag så glad av de söta äpplena.


På engelska Lytton and Lily är det rea just nu. Visar här lite från deras trevliga sortiment. Eftersom det har börjat att bli regntråkigt väder igen, kan man ju roa sig genom att shoppa lite via nätet. Det finns ju saker som man kan behöva när semestern är slut och livet ska bli mer organiserat igen.

Ett ställ för glas så man inte behöver ägna tid åt att leta efter dem i skåpet.
After Work: En söt kudde som man vilar sitt trötta huvud emot och drömmer söta drömmar.

Vintageklockor: ett måste för att hålla reda på tiden så man inte kommer för sent till jobbet.


Vackra album som man kan sätta semesterbilderna i och komma ihåg hur härligt det var att vara ledig.


Vackert i badrummet så man längtar efter att gå upp ur sängen, sätta fötterna på ett iskallt golv och ta en dusch medan vintermörkret ligger tungt utanför.

Lite prickigt för att pigga upp en - bättre än vitaminer. Varför inte några roliga lyktor som man kan använda redan till kräftskivan?


Eller en prickig tekanna för alla frukostar innan man ska klä på sig alla vinterkläder och skynda iväg till jobbet...

Men idag nöjer jag med mig att titta, inte handla. Och jag har forfarande 4 ½ veckor framför mig med SEMESTER!!

15 kommentarer:

Lina sa...

Vilken söt väska och glashålalren gillade jag skarpt!

signe sa...

Nähä, va säger du?!!..*ler* Har du köpt en väska igen? Härligt med rea!! Vilka fina saker på webbutiken! Glashållaren m glas var superfin! :)

Maria-Jag blommar sa...

Jättefina saker du nosat reda på. En sådan där glashållare står nu på min önskelista!

moderncountry sa...

Heisann Gumman! Takk for alle besøk og herlige kommentarer hos meg, alltid koselig!! Så heldig du er da, enda ei veske! Denne vesken var også kjempeflott, artig med de store røde eplene. helt unik :)
Mange fine saker men mine favoritter måtte være de to små røde lyktene, de var jo så søte :) Perfekte for et bursdagsselskap for små jenter :)
Ha en fin kommende helg! Klemmer

Veronica sa...

Vilken underbar väska! Jag förstår att du tycker om den, och så fick du den till rea-pris, det gör det hela ännu bättre!
Jag gillade tekannan, den var så söt,perfekt till mitt morgonte som jag sen häller upp i min rosenmugg...
Må så gott!

Olivelund sa...

Du har alltså det bästa framför dej 4 1/2 vecka av ledighet va härligt!!!!!
Jag tycker om prickigt så då förstår du att jag tyckte mycket om tekannan och lyktorna!

Tingeltangel sa...

Åh, suck. Ännu mera shopping att frestas av. De där fotoalbumen är ju helt underbara. Och ett sådant glasställ vill jag verkligen ha. Det gäller att bita ihop och nöja sig med att titta. Kram.

Trolda sa...

Vad härligt med alla dina fina väskor!! Denna var riktigt söt i lite "country-stil", som gjord för höstens dagar...=D Och vilket trevligt utbud av vackra saker du visar! Gillar dem allihop! Och du...4,5 veckor KVAAAAAR!?! LYCKLIGA du =D

Trolda - godkväll!

Hannele sa...

Vilka fina klockor.

Lily of the valley sa...

Den väskan känner jag igen :) Den är söt. Fina saker du hittat i Lytton and Lily´s butik.
kram Lily:)

Lusthuset sa...

Väskan var jättefin. Jag får nog visa dig min snödroppskasse någongång, annars är jag så tråkig som har växt fast i min svarta ryggsäck som är minst "100 år" gammal! Hoppas vädret, detta eviga samtalsämne blir bättre så du kan njuta riktigt av dina semesterveckor. Kram.

Guldkant På Livet sa...

Du är ett riktigt väskfreak! ; ) Man jag förstår dig, jag bara älskar väskor jag med! Och din var verkligen gullig!! Mysiga saker du har hittat, kannan och alla klockor var så fina, ha en fortsatt skön semester!! Mari.

Monica sa...

Förstår att du blir glad av äpplena på väskan för den är jättefin..somrig. =) Den där glashållaren skulle jag allt vilja ha och tekannan var riktigt söt..hmm..får in å spana på den sidan..ha det gott../Kram Monica

Karin A sa...

Mmm tekannan gillade jag! Och väskan såklart. Det rycker i mitt väsköparbegär när du visar fina väskor. Ha en fin helg! Kram!

mossygreen sa...

Nu visar du så där mycket fint igen....farligt, farligt!
Kram