Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 12 augusti 2007

Tid för inredning

Nu är semestern slut och det är dags att kavla upp ärmarna och börja jobba. Eftersom jag arbetar inom utbildningsområdet är hösten alltid en intensiv period. Det är skönt att ha en avkopplande semester bakom sig.

Det är också dags att börja pyssla inomhus: En ny lampa ska få sin plats i hallen på andra våningen. Lampfot från Laura Ashley och en liten skärm inköpt på Strega i Malmö.
En emaljkorg inköpt för halva priset i Hammenhög ska användas till något...
Ett keramikfat av Charlotte Rhead, inköpt på Tradera, placeras i "biblioteket".

Utomhus händer lite fortfarande. I fredags tog vi oss en tur ner till Ulrikdals trädgårdar i Kivik. Jag ville köpa en gargoyle men hittade ingen som var lika charmig som den jag har (se till höger ;)). I stället föll jag för den här spegeln som fått sin plats på vårt vita plank. Lustigt nog har Fridtid en nästan likadan, inköpt på samma ställe.

Vi kunde inte heller motstå det här gotiska kyrkofönstret. Just nu står det lutad mot förrådsväggen i en rabatt. Kanske den får stå kvar där med en murgröna som slingrar sig uppåt. Vi får se...

25 kommentarer:

Solkatter & dammråttor sa...

Fina grejer....jag gillar dom där speglarna som du och "Fritid" har köpt...synd att det är så långt till Skåne.
änstret var också jättefint...skulle göra sig bra med klättrande murgröna(jag har ju också ett fönster med murgröna, fast inte lika snyggt som ditt)
Ha en skön söndag.Kram!

vildängel sa...

vad läckert med ett gotiskt kyrkfönster :D

Monica sa...

Oj ..vilket vackert fönster en sån skulle gärna få stå här också..det finns så mycket fint. Fatet var ju vackert också..lite kul att komma in och pyssla också kan jag känna nu..fokuseringen har ju varit mycket i trädgård nu några månader. Dags för mig att börja jobba också i veckan..ska faktiskt bli lite kul att komma igång igen..=) Har en liten överaskning hos mig till dig..=) Kram Monica

EVA AGNES sa...

Väldigt fina dekorationer i smide.
Jag föll för den vita. Den är verkligen lättplacerad.
Roligt att du är så posotov till att börja jobba. Du har ju också gjort det bästa av din sommarledighet och kan starta med avkopplat sinne.
Kramar Eva Agnes

Åsa sa...

Hej..var inne i Moas gråd o hittade dig där..=) Fin blogg med massor av vackra bilder..=)
Den spegeln du köpte föll jag för också hos.. Birgitta..=)/åsa

Smultronstället sa...

Oh vilka fina fynd du gjort!=) Kan verkligen se en murgröna som slingrar sig på fönstret.

Lily of the valley sa...

Så mycket fint du har köpt...:)
kram Lily

Anonym sa...

Jättefina saker och speglarna gillar jag verkligen Du har sinne för det här med designe kramar pimpim

Karin A sa...

Så fina saker du har fått tag på! Tallriken var ju underbar, är ju svag för blåvitt (porslin alltså). :) Både spegeln och fönstret var också läckra. Jag har ett ställe i trädgården där jag det skulle vara fint med något liknande att titta på. Nu vet jag vad jag ska hålla ögonen öppna efter. Är det Ulriksdals som är kända för sina julrosor? Kram!

Signes vind sa...

Så fina saker du köpt. Spegeln är läcker, och lampan inne behövs ju nu när det mörknar fortare på kvällen.
Lycka till med jobbet imorgon? - hoppas du är riktigt utvilad - det låter så på dina inlägg.

Maria-Jag blommar sa...

Fina saker du inhandlat! Ja, jag såg ju den spegeln hos Fridtid, läckert med spegel ute i trädgården...

Jenny sa...

Det är första gången jag är förbi din blogg men jag fastnade direkt!
Underbara bilder och intressant läsning.

VÅRT NYA HEM sa...

Vilket fint fönster! Hmm, jag har helt missat det där stället i Kivik, måste absolut besöka det inom kort! Idag har vi varit på Gorm Byggnadsvård i S:t Olof, köpte 3 st gamla tavlor som jag blev helt förälskad i! Kramen!

Cornelias Country Corner sa...

Härligt kyrkfönster, verkligen annorlunda!

Trolda sa...

Visst känner man "pyssel-humöret" stiga nu när mörkret så sakteliga faller utanför vind;-och regnpinande fönster....(myyyyysigt...gillar även hösten...men tycker sommaren gått för fort och att det varit lite för trist väder...men, men..)Och så underbara saker du införskaffat! Det blir ju riktigt spännande och inspirerande att få ta del av dina tankar och idéer där...=D Ha en fin första jobbvecka nu då!

trolda - kramar!

olivelund sa...

Jättesnyggt gotiskt fönster!
Ha det bra i jobbet!

Anna sa...

Vilken underbar blogg du har. Massa inspiration. Länken hittade jag på Moa's gård.
-Anna-

Dubbelörnen sa...

Vilka underbara grejer du fyndat!!!

Fönstret är jag nog exptra avundsjuk på... ;)

Kramar

Lusthuset sa...

Det låter ju mysigt, att gripa sig an nya "höst"projekt (förlåt "sensommar" är det väl fortfarande). Jag längtar nog lika mycket efter hösten som efter våren. Det är en viss känsla med den. Färgerna blir kraftiga, luften blir klar och ren och man känner för att göra saker inne igen. Fina saker du visar. Jag tyckter metallkorgen från Hammenhög var jättefin. Ha en skön vecka Kram.

signe sa...

Åh va mycket fint du har köpt..gillade allt på den översta bilden!...trodde bilden var hämtad ur nån webbutik lr nåt!..vad är en gargoyle? :)

Lotta sa...

Oj vad fina saker!

Lycka till på jobbet! Själv har jag tre veckor semester kvar att njuta av, fast just nu sitter jag här med en dunderförkylning på gång känns det som!

Ha en härlig vecka!
Kram
Lotta

Guldkant På Livet sa...

Fina ting du visar och den spegeln såg jag hos Birgitta med, verkligen snygg!!! Läckert gammalt fönster med! Mari.

Elinsstuga sa...

Vad härligt med en ny bil(fin är den också:)
Det gotiska kyrkofönstret var särskilt speciellt och vackert!

Skrotmaja sa...

Åh! Det fönstret som fick avsluta din bildrunda blir jag bara så avundsjuk på!!! Så jädra vackert. Grattis till fyndet : )

sara sa...

Fina saker du visar, det gotiska fönstret var underbart!