Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

torsdag 9 augusti 2007

Guldkant på livet

Välkommen, lilla Sockerbiten! Så här ser han ut, vår nya blåa bil som fått överta sin föregångares namn.

För att fira vår nya familjemedlem, åkte vi en sväng till Krapperup.

Där ligger ett av våra favoritfik. På baksidan finns den stora kastanjen som skänker skugga. Där under är det härligt att sitta och njuta av en god kaka.


Dagen avslutades med middag nere vid sundet. Det var en ovanligt vindstilla och varm kväll. Ibland känns livet väldigt gott...


Man får ta vara på de där extra upplevelserna för sedan kommer vardagen tillbaka. Och livet bjuder även på jobbiga och sorgliga stunder. Tur är att vi inte vet i förväg när dessa kommer.

23 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Grattis till den nya bilen. Den ser jättefin ut. Det är härligt att köra en bra bil.... Och den där tårtbiten ser både vacker och god ut.... Jag hade så mycket att läsa ifatt hos dig när jag kom tillbaka. Och så många fina bilder att beundra. Det är dråpligt att vi besökt nästan exakt samma ställen i Göteborg och t.o.m köpt nästan samma saker.

Trolda sa...

Vilken söt liten Sockerbit =D Grattis, alltid kul med ny bil! Och ni verkar haft en alldeles underbar liten utflykt! Och visst är det så att det är de små ting i vardagen som gör Livet värt att leva och som är SÅ viktigt att ta till vara på. Man vet som sagt aldrig vad som händer...Därför skall man njuta så mycket som möjligt så ofta det går. Det tror jag du (och även jag...=D) är ganska så bra på! =D

(Var inne hos dig o även hos Lily igår, men era sidor gick ej att nå...var bara helt blankt...Fint att allt är återställt nu =D)

Trolda - önskar en fin fredag!

Maria-Jag blommar sa...

Vilken fin stjärndekor på det huset!
Och vilken KAKA!

VÅRT NYA HEM sa...

Vilken fin liten bil! Åh, vad smarrig tårtbiten ser ut...det kurrar i magen...kanske dags att gå att äta frukost! Tänkte höra om du kan tipsa mig om lite inredningsbutiker i Malmö! Som du vet är ju jag helt ny i den här regionen så det skulle kännas toppen att få lite tips! Ha en skön fredag! Kram Jenny

Lotta sa...

Grattis till bilen!

Och du visar minsann också fina bilder från Skåne idag! Krapperup slott är väl bara så vackert! Och inget slår en kväll vid sundet i Skåne!

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta

vildängel sa...

Vilken vacker bild längst ner :D

EVA AGNES sa...

Om inte vardagen fanns skulle vi inte uppskatta gulkantade dagar. Tror jag.
Då får man väl säga välkommen till den nya Sockerbiten.....
Krapperup är ett Guldställe och inte långt bort finns Mölle, Systrarna Lundgren m.m.
Har inte gjort den turen i sommar. Men sommaren är inte slut ännu.
Kramar Eva Agnes

Lella sa...

Så fina bilder, får man fråga var detta underbara fik ligger mer exakt? Ska åka neröver och det låter som ett perfekt ställe att titta in till. Kram

Yolanda Elizabet sa...

Mmmmmmm, that food looks good. ;-) I love old chestnut trees too, they are so beautiful. Love that pic of that old building, I like what they have done with the windows!

Signes vind sa...

Vilken vacker bil - läcker färg.
Ser ut att vara samma sort som våran fast vår är inte så fin (den är gammal nu).
Visst får vi försöka fånga dagen och jag har förstått att du gjort det hela sommaren. Det gäller att försöka ha samma inställning när vardagen är igång.
Carpe diem! Kramar Lotta

Hannele sa...

Grattis till den nya bilen.

VÅRT NYA HEM sa...

Gick in och kollade på länken om tips på inredningsbutiker i Malmö, toppenbra!!! Tack! Ska försöka hitta dit när jag åker till Malmö nästa gång! :)

Lina sa...

Ja, man måste verkligen njuta av de fina dagarna!! Jag jobbar, men kvällarna är ju fina!

Nette sa...

Hej "Flitiga Lisa" för du är verkligen flitig. Och Grattis till
nya sockerbiten. Ser jättefin ut.

Lily of the valley sa...

Vilken goding, er lilla sockerbit. Färgen är SÅ läcker.
Krapperup mmmmm, vad härligt. Det är nog, typ två år sedan jag var där sist.
Ha en underbar helg
Hälsa mannen
kram Lily

Solkatter & dammråttor sa...

Mysigt med ny bil...fin var den också..och i min favoritfärg-blå *liiiite avundsjuk*.
Vilken härlig premiärfärd det blev också i nya åket....och som du sa, det gäller att ta vara på dom där goda stunderna i livet...man vet nte vad som väntar.
Ha det så gott i helgen!Kram!

Lily of the valley sa...

Ja det stämmer. Nä, han gillar inte att äta kräftor, men tycker det ska bli spännande att vara med att fiska. De kommer att vara uppe hela natten. De har lite "festligheter kring premiären. Alla som har rättighet/tillstånd att fiska kräftor om kommer naturligtvis att vara där.
Jag för höra imorgon hur det har gått.
Natten har varit grym...
Har knappt kunnat sova p g a den tryckande kvalmiga fuktiga tropiska hettan. Vilket hällregn det kom vidhalvfyra tiden imorse. Jag vaknade av ljudet. Det var overkligt... kram

Lallis sa...

Åh, du har så rätt så rätt!
Otroligt vackra bilder och den sista är såå fin. Fikat såg mumsigt ut.
Ha en fin helg.
Mvh Lallis

Lella sa...

Tack gulliga du för tipsen, kram :o)

Guldkant På Livet sa...

Näemn hallå där du blåa guldkant på livet!! Du har ett underbart namn, hoppas du får rulla på länge i livet...Jättesöt bil!! och såna vackra bilder, njutbara och vilket café... Mmmm, så sant, livet i ett nötskal, men det är lycka att kunna glädjas över det lilla här i livet, det är inte alla förunnat! Ha en bra blå helg! : ) Mari.

mossygreen sa...

Gud så härligt ni hade det på er lilla tripp....och titta där är ju bryggan!
Ha det gott i helgen Poppins!

Guldkant På Livet sa...

...alltså, lilla socekerbiten, jag missuppfattade ditt namn, korkade jag, men det mesta är ju Guldkant på livet enl mej.. : )) Mari.

signe sa...

Va härligt det ser ut och oj va läcker den nedersta bilden var! :)