Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 24 augusti 2007

Jag och min kamera

Äntligen helg! Åter en vecka med stress på jobbet är över. Har man tur med vädret kan helgen bli en riktig bra fotosession.

Jag har blivit så intresserad av fotografering sedan jag startade att blogga. Även om jag alltid har gillat bilder, så är det först nu som jag har hittat en anledning till att fotografera. Det finns en användning för bilderna eftersom de illustrerar min blogg.

När jag var yngre fotograferade jag mycket och jag köpte även en systemkamera. Men av olika anledningar blev det till sist inte mycket mer än foton till jul och av semesterresorna. Nu har jag blivit biten och har nästan alltid kameran med mig. Och jag älskar min digitala kamera, Canon PowerShot S3 IS.

Sedan några veckor har jag ett konto på Flickr där jag lägger ut mina bilder. Här får jag också inspiration och idéer från andra fotoälskare. Här har jag också kontakt med mina fotoälskande bloggvänner Clara och Olivelund.

Titta gärna in hos mig på Flickr!

Ha en mysig helg! Vi ska ha sköna sena frukostar och njuta av te. Är så glad för min nya tebox.

18 kommentarer:

Dubbelörnen sa...

Ska nog skriva upp en ny kamera på min önskelista!!

vilken otroligt vacker ros som vann omröstningen!!!

Kram

Tilde sa...

Du är ju jätteduktig vilka bilder..
jag förstår att du har kameran med dig jämt.
Skriver upp boken du tipsar om också Kate Atkins , jag har läst en del av henne men inte De vilseförda , nu blir det mer läsning när mörkret kommer , nu ska jag ut i trädgården o tända lite ljus, lite ovant för oss med mörka kvällar
Ha en skön Helg
Tilde

Lusthuset sa...

Jag har köpt min hett efterlängtade kamera idag efter Trädgårdsfesten på Sofiero...kunde nästan inte koncentrera mig på all trädgårdshärligheten eftersom jag visste att jag skulle köpa kameran efteråt. Nu får jag studera den och det skall bli SÅÅÅ spännande. Jag älskar också att fotografera och som du säger så har bloggen gjort intresset ännu större och mer meningsfullt. Du tar ju så fina bilder och det är ju inspirerande att titta på andras bilder också liksom att få respons på sina egna bilder från andra. Detta blev mycket men du förstår vad jag menar. Ha en trevlig dag på Trädgårdsfesten. Kram

Birgitta sa...

Jag förstår att du tycker det är roligt att fotografera med sådant fint resultat. Jag kikade in på din fotosida, åh så fina bilder. Jag skulle nog behöva en bättre kamera, men jag känner mej för oteknisk och ointresserad av inställningar o d,men jag kanske ändrar mej. Snygg tebox och ha det nu skönt i helgen. Kram

m sa...

Du har jättevackra bilder och jag strävar på jag också - påhejad av Clara...och har funderinga på fotosidan jag med....vi får seJag jobbar helgen så det blir inte så mycket annat just nu...
Kramar från Malin

Malins-Kuriosa sa...

Malins kuriosa sa...ska det vara...jag slant på tangenterna...dvs att inte bara i skogen är det knepigt...far runt här hemma också...

Cornelias Country Corner sa...

Tack för fina ord på min blogg..de värmer! Jag är som du, har alltid gillat att fota och nu är det ännu roligare när bloggen finns! Härliga saker på ditt fota, alla tre! Kram och ha en underbar helg.

VÅRT NYA HEM sa...

Jag håller med dig, jag har också börjat fotografera mycket mer i och med bloggen. Det är verkligen jättekul! Måste genast kolla in din fotosida... Teboxen är jättefin! Får jag fråga vart du har köpt den?!?

Ha en jättemysig helg! Själv ska jag gå och baka scones nu, barnen (och vi vuxna med) älskar att äta scones till frukost ibland.

Kram från Jenny

Trolda sa...

Du är riktigt duktig på att fotografera =D Det är en imponerande samling du tagit! Mitt fotointresse har också ökat i samband med bloggandet. Man TÄNKER liksom lite mer på vad "man egentligen vill visa" och vad som skall vara i "kommande inlägg"...(Dock är jag föga så duktig som DU, men jag tycker jag iallafall blivit lite BÄTTRE...=D) Förstår om det blir långa "thé-sessioner" när man har en så´n fin burk! =D Ha en underbar helg!Tack för dina fina ord..Även DU sprider så´n glädje omkring dig! =D

Trolda - godmorgon och kram =D

sara sa...

Tack för dina vänliga ord hos mig:) Den där te-burken är jättefin*avis*

Lotta sa...

Du är så otroligt duktig på att ta vackra bilder! Och det beror nog inte bara på kameran. Du har öga för att se vad som blir ett bra motiv.

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta

Smultronstället sa...

Ja det är kul att fota! Jag brukade kopiera och framkalla själv tidigare, men nu är det mer digitalt så det får väl bli en sån systemkamera nåt tag framöver. Jag kom faktiskt hem med ljuslykta;) men inte riktigt en sån, bild kommer snart!

Maria-Jag blommar sa...

Precis så är det för mig, nu fotar jag hela tiden!

Monica sa...

Visst är det roligt att fota och jag säger som du nu när jag började blogga så blev intresset ännu större.. Du är jätteduktig och jag tror inte det beror på kameran utan på den som står bakom och tänker och trycker...=) du visar alltid så fina bilder och jag ska titta in lite mer på det där flikr.. är allt nyfiken på det där men har inte hunnit med det än..ha det gott..Kram Monica
Ps vilken fin telåda du har =)

EVA AGNES sa...

Nu har jag haft en lyckostund med dina foton i Flickr. Helt underbart. Och jag njuter av de olika vinklar du ser i en bild.
Kramar Eva Agnes
Och, ha en fin söndag. Här regnar det igen...*suck*

Lotta sa...

ja, visst är det kul att lite blandad stil! Jag försöker till en början att följa en röd tråd när jag gör om här hemma, men det slutar med att jag blandar.

Tyvärr ska jag inte till Sofiero idag. Är bortbjuden på middag hos föräldrarna.

Kan tänka mig att du ska dit! Ha en riktigt härlig söndag, trots regnet!

kram Lotta

malins-kuriosa sa...

Lotta på Lottas tädgårdsblogg undrade var jag fått tag på boken som tydligen vi båda har...har du en aning om den finns att få tag på där du finns...
Kramar från Malin

Clara sa...

Mmmmm....jag är din fotovän och flickr är ett FARLIGT beroendeframkallande ställe....KRAM!