Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 21 augusti 2007

Sia i Landskrona

Om man besöker Landskrona ska man passa på att titta in på Sia som har lagerförsäljning här. Om man har tur kan man göra riktiga fynd.

Sia startade en gång i tiden (1960-talet) just i Landskrona och har vuxit till ett stort internationellt företag. Deras produkter är oftast mycket vackra och användbara.

Jag hittade några saker som absolut ville följa med hem, bl a lite textilier som den på bilden - en lång dubbelsydd linnelöpare. Kunde inte heller motstå den vackra ramen som jag har satt i ett av mina rosenfotografier. Och den höga lyktan kunde jag inte låta stå kvar!


Den vita blomman (en malva?) såg jag på Trädgårdsgillet. Tyckte den var otroligt vacker och den gula pollen som blåst omkring, gör att det ser ut som guldstoff på kronbladen.

16 kommentarer:

Tingeltangel sa...

Ännu ett ställe i Skåne som jag gärna skulle besöka. Det var jättefina saker du köpt.

Skrotmaja sa...

Ja det var verklingen vackert med de gula kornen!

Kram.

sara sa...

Just nu har de öppet onsdagar till söndagar 11-17 och jag vet också att de fått in en massa nyheter nu. De säljer även saker från danska Greengate.Kram Sara

Malin sa...

Så mycket grejer det finns ner igenom...Sia som har så mycket fint...lästa om firman och hur den startade i nån tidning för inte så längesedan...
Tror du det är en melon...ojsan...
Kramar från Malin

Maria-Jag blommar sa...

VAd roligt med lagerförsäljning, då kan man göra fynd!

Karin A sa...

Vilka vackra bilder! Kan blomman vara en rosenskära? Kram!

Trolda sa...

"Guldstoff på kronbladen"...Kan man beskriva en blomma vackrare!? Jag känner din glädje över tingen, din lust över det vackra och din kärlek till det sköna...

Trolda - kramar!

Clara sa...

Så vackert det blev med din egenfotograferade ros där innanför ramen.....din vita blomma är också mycket vacker med sitt guldstoff pudrat över sig. Det är en vit rosenskära....de kan var både vita eller ha olika rosa nyanser. Jag sådde en sorts rosenskära ett år som hette seashell och den var jättefin...kronbladen var formade som snäckskal. Det är en av mina favvisar...
Ja, en vykortsfabrik tror jag vi satsar på ! En stor kram till dig!

Lina sa...

När jag har varit där har det alltid varit stängt =(

Lallis sa...

Fina saker. Blomman på bilden är jättefin!
Kram Lallis

Cornelias Country Corner sa...

Åhhh, finns så mycket vackert som är svårt att motstå!! Kram!

Dubbelörnen sa...

Har också hittat så fina ramar på just SIA...

Kram

http://hoppetossadesign.webblogg.se sa...

Å jag som var i Landskrona typ 3 dagar förra veckan, skulle jag vetat om , som gillar Sia extra mycket!
Annars fanns det ju en del ackert att beskåda här hos dig...*njuter*
Ha en lycklig kväll å unna dig nåt gottit!

EVA AGNES sa...

Man får kanske ta sig en tur till Landskrona och kolla upp Sias lager.
När du säger Sia så är min första tanke GLASS!! Den görs ju här i Falkenberg/Slöinge och de har också "lagerförsäljning". Häromdagen fick jag tag i 5 liter glass av Anisette-sorten för 20:-.
Härligt Höstgille du varit på. Helt sköna bilder därifrån. Har suttit en lång stund och klickat upp förstoringar.
Vill också rekommendera en bok som tog mig djupt.
Den heter : Den stängda boken av en danska som heter Jette Lyngböl.
Måste läsas! Det är hennes debut. Inte klokt så bra.
Kramar Eva Agnes

Cecilia sa...

Var ligger Sias utförsäljning i Landskrona? Tänkte åka dit imorgon, men hittar ingen adress...
Tacksam!

Cecilia sa...

Var i landskrona ligger det? Tänkte åka dit imorgon, men hittar ingen adress...
tacksam för snabba svar!