Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 3 augusti 2007

Sommaren 2007

En illustration över sommaren 2007 -
En öde uteservering.
Här nere i Skåne har alla gamla regnrekord blivit slagna i år. Och bönderna är inte lyckliga...

Det sägs att sommaren kommer nästa vecka. Vilken tur att man har semester då också. Men tänk på alla som redan har börjat arbeta.

13 kommentarer:

EVA AGNES sa...

Bra illustration av den bortregnade sommaren.
Jag gillar din nya header.
Så har du blivit TAGEN av mig. Kika in på min blog så förstår du.
Kramar Eva Agnes

karin a sa...

Undrar lite nyfiket vad du fick tag på i affärerna! Casa Linne har ju så mycket fint.

En bild säger mer än tusen ord. Det känns lite vemodigt när man tänker tillbaka på Juli men idag har vi i alla fall sol. Ha en fin helg och kram!

Skrotmaja sa...

Uhu, känner väl igen mig i sommarillustrationen. Jag skulle bli så glad av en solig söndag. Bara EN dag innan jobbet tar vid igen...snälla vem det nu är som ordnar med det?

Jaså du, du vågar inte besöka vår toa i dess nuvarande tillstånd? Då är vi två : )

Lily of the valley sa...

Idag har vi sol... :):):). Det fina vädret ska visst komma nu. HÄRLIGT! :):):):):):):):):):):):):)
Trevlig helg!
kram Lily

Trolda sa...

Visst är det SYYYYYND om oss knegare...=D jag har dock förmånen att vara LEDIG i helgen o tis,och onsdag...Skall verkligen njuta av tillvaron som även DU förhoppningsvis kan göra!!! =D "VÅRT" Marstrand är på bloggplats nu...."TÄNK om vi ändå hade träffats....=D"

Trolda - kram, o trevlig helg i solen!!!

vildängel sa...

Ja den här sommaren har verkligen inte visat sig från sin bästa sida....

Pia..... sa...

Hej..trevlig blogg du har ..kikar in via evaagnes...PIA

Monica sa...

Här hade det hänt mycket sen jag var här sist..=), flera inlätt, ny header, (jättefin) och varit ute o rest ojoj..jag hänger inte med. Får skylla på det fina vädret vi haft några dagar och mer ska det bli om jag för en gångs skull litar på vädergubbarna..men det är väl på tiden, eller hur? Så du har besökt Göteborg och hunnit med flera stopp på vägen..vad trevligt =), Marstrand är en riktig pärla tycker jag..o Skärhamn ett litet fint ställe. Får hoppas att de tomma cafeéstolarnas tid är förbi för alla människor behöver sol och värme nu..bönderna för grödorna, kanske är försent men ändå..handlarna för affärerna och vi vanliga för värmen och lata soliga dagar..=)Kram Monica

Smultronstället sa...

tänk att jag har så vårt att få in någon kommentar*suck*blogger gillar inte mig tror jag... Hoppas också sommaren kommer nu, sambon har precis som dig en vecka kvar så det vore kul med lite sol då. Ha en bra helg! Kram

Lusthuset sa...

Ja det blir väl inte mycket skrammel i uteserveringarnas kassor i år, dessdå mer hos stora köpcentra som IKEA, de gnuggar nog händerna. Men der verkar som det skulle bli bättre ett tag nu. Du har ju inte legat på soffelocket precis, så många utflykter som det blivit. En del blommor i trädgården har ju också blivit rekordstora så man får väl ta det ena med det andra. Fina båtbilder. Ha en skön helg. Kram

Lotta sa...

Underbar blogg du har. Hittade hit från Agnes blogg.

Jag bor också i Skåne, och håller med dig, det är ingen vidare sommar vi haft här nere. Fast jag har startat min semester först idag, så jag hoppas på lite sol minsann under min semester. :-)

Ha en härlig helg!

Varma hälsningar från Lotta

Maria-Jag blommar sa...

Typiskt sger jag om det blir sommarvärme nästa vecka eftersom min mans semester är inne på sin sista vecka nu, och det blir ju inte lika mycket semester för mig heller om vi inte är tillsammans allihopa!

signe sa...

Det var en vacker bild trots att det var ödsligt! Kram