Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

fredag 31 augusti 2007

Fredag

Åter en arbetsvecka är över och efter några glas vin är jag helt slut. Längtar bara efter att få krypa ner i sängen och sussa. Imorgon ska jag upp tidigt och ta en riktig lång promenad tillsammans med kameran. Återkommer på söndag med bildrapport!

Jag kan tipsa om kvällens vin: Brolio (nr 2705), ett chianti. Lite dyrt (104 kr), men vi kände för att lyxa till det lite. Och det var värt varenda krona- mjukt, fruktigt och kryddigt.

Tack för alla snälla, roliga och trevliga kommentarer som ni har lämnat på min sida och hoppas ni alla får en mysig helg!

13 kommentarer:

Lusthuset sa...

Vinet är noterat! Ha en skön kväll! Det är väl härligt med fredagkvällar. Kram!

Signes vind sa...

Trevlig helg till dig med.
Drack också vin så här på fredagskvällen o det gick direkt upp i huvudet.
Jobbar i morgon :-( när det ska bli fint vder o allt - sommarens sista suck?

Trolda sa...

Vad härligt med ledig helg och lyxen av vin så där på fredagskvällen...=D Och lördagen låter ju bara UNDERBAR! Hoppas solen skiner på dig på din långpromenad!(Tack för vintipset, alltid kul med nya sorter...=D)

Trolda - godmorgon och kram!

karin a sa...

Låter härligt med en tidig morgonpromenad! Tänk vad ett par glas vin kan göra när man är trött. Tack för vintipset. Kram!

Malins-Kuriosa sa...

Kan vara lite som att lossa på ventilen när man fått druckit lite vin...perfekt som avslutning på en arbetsvecka...lät mysigt och så texten ihop med den vackra bilden...jättefint...
Jag har redan varit ledig två hela dagar och börjar inte förrän på tisdag middag igen...ljuvligt....inte för att jag gör så där värst mycket men är gott att bara slöa och ha dagar hemma ensam då alla är iväg...Idag är det en vanlig lördag och hela gänget är hemma...

Kramar från Malin

Lily of the valley sa...

Vädret är som gjort för en morgonpromenad och fotografering.
Blir det Medeltidamarknad med riddarspel idag månne?
trevlig helg
kram

EVA AGNES sa...

Morron Poppins!
Kan du skicka den flickr.adressen i ett mail till mig?!
Hur jag än gör kommer jag inte åt den sidan. Och nu är jag störtnyfiken på vad det kan vara.
Kramar Eva Agnes
elundskog@glocalnet.net

Hannele sa...

Jag köper vin efter etiketter :)
Hittar sällan odrickbart på Systemet..

Smultronstället sa...

Hoppas du har en härlig helg! Så fina bilder som vanligt! Jag undrar, smidesstället för faten, vart kommer de ifrån? Har hittat ett med 3våningar vilket är för många enl mig, men ditt såg perfekt ut! Hoppas på att priset är perfekt också;)'Kram

Trollmor sa...

Hoppas att du fick en lika vacker promenad som det blev här, med härlig luft och strålande sol!
Ser fram emot dina bilder.
Denna var stämningsfull & fin!
Kram

åsa sa...

Ja ibland måste man få lyxa lite..=)/åsa

Solkatter & dammråttor sa...

Tack för tipset...hoppas du vaknade utvilad i morse och fick en härlig promenad. ser fram emot bilderna=)
Kram!

Lallis sa...

Det vinet ska vi prova:)
Vilken urfin bild på rosorna!
Kram Lallis