Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 14 augusti 2007

Ulriksdals trädgård

Här kommer ytterligare några bilder från Ulriksdals trädgård i Kivik. Tyvärr var det ingen visning av själva trädgårdsanläggningen utan vi fick nöja oss med att titta på vad som fanns till försäljning.

Trots den lilla ytan fanns här mycket vackert, framför allt julrosor och dekorationer - t ex vackra krukor.

... och fula gargoyles. Någon undrade vad en gargoyle är. Det går bra att läsa om dem här.

Uppe på taket till jordkällaren satt den här fulingen.

Ett stilleben inne från växthuset. Tyckte det såg fint ut med de röda detaljerna mot det röda växthuset.

18 kommentarer:

vildängel sa...

åhhh - jag måste nog erkänna att jag är lite kär i såna där gargoyles. tycker de är så otroligt fulsöta!

Clara sa...

Jag skulle gärna varit med där....härligt!!

Lotta sa...

Underbart! Där är så vackert!

Ha en härlig vecka!
kram
Lotta

Smultronstället sa...

Ang mitt besök så är det verkligen ett litet paradis, de är så himla trevliga där också. Du verkar också ha besökt ett litet paradis;)

Birgitta sa...

Det är så trevligt med den fina trädgården, fint stilleben i deras vackra växthus. Vi har gjort samma runda tror jag, handlade en emaljkanna till halva priset i Hammenhög. Jag förstår att fulingarna var för fula för dej. Kram

Anonym sa...

Vilket fint ställe det blir ett besök nångång kram pimpim

Monica sa...

Du har smittat mig =)..gargoyles har blivit ett trängade behov känner jag men har inte hittat någon så ful kompis här uppe men trägen vinner, snart ser jag säkert den lille godingen nånstans../Ha det gott Monica

Lallis' sa...

Jag måste nog bara dit snart!
Jättefina bilder.
Mvh Lallis

Tingeltangel sa...

De där gargoyle-vännerna är verkligen charmiga. Får en att tänka på Sagan om ringen eller Harry Potter. Dina bilder är också så fina.

Jenny sa...

Tack för dina visa ord om färgval och besöket.

Lily of the valley sa...

Jag gillar "dina" gargoyles. De är riktigt charmiga. Säkert mycket bra att ha i trädgården för de skrämmer säkert iväg någon, iaf på natten... ;)Det röda växthuset och de röda detaljerna är superläckra...kram

Trolda sa...

Underbara krukor! Tycker mycket om när de ser lite "slitna o nötta" ut....=D De små Filurerna har CHARM..Inget tvivel om det! =D Verkar vara ett härligt ställe att strosa runt på...Ha en fin kväll!

Trolda - kramar

olivelund sa...

Jag hade gärna besökt Ulriksdals trädgård, det fick jag nu tack vare dej, :) Förresten det finns en grupp för gargoylesbilder på flickr. om du är intresserad? Hittade den när jag sökte nya grupper...Ha det superbra kram!

Signes vind sa...

Vackra bilder. Du är verkligen svag för de där små otäckingarna. Synd att ni inte fick någon visning men det du visar oss var verkligen vackert - tack för det!

Åsa sa...

Vilka fina bilder.. Skulle vilja åka dit en dag..=)
tycker om deras goa gubbar....=)/åsa

signe sa...

Åh, fina bilder! Jaha..är det där en gargoyle?!.. :)

Cornelias Country Corner sa...

gargoyles...så det är så de heter...alla de man sett på alla gamla kyrkor, ex Notre Dame. Lärt mig något nytt idag -Tack! KRam!

Hannele sa...

Fina bilder.