Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 25 september 2007

Grått och svart

Lella visar upp riktigt mörk inredning och det är jättesnyggt! Fast jag vill inte ha det så mörkt men kan tänka mig något enstaka i mörk grått eller svart. I somras såg jag ett slitet svart skåp i Köpenhamn och det såg väldigt elegant ut där det stod fyllt med porslin.

På nätet hittade jag den danska firman Slitage som bl a har det här holländska skrivbordet.


Där finns också dessa skåp från The Applehous collection. Visst är de vackra!


20 kommentarer:

Anna sa...

Verkligen vackra möbler, skulle vilja ha dem alla. Så konstig man är - för några år sedan var det otänkbart med både svart och vitt för mig, då var det bara trä som gällde. Men man är ju kvinna och har rätt att ändra sig. :) Tack för titten iaf!

Trolda sa...

Härligt mustiga möbler! Som gjorda för att "proppas fulla" med tjocka böcker eller vackra glas inför den kommande hösten...Får nog se till att måla lite framigenom...=D

Trolda - kramar!

chatrine sa...

Kjempefine møbler! Jeg liker det mørke:) Som du sikkert har sett i bloggen min, så liker jeg veldig godt kontraster. Det er veldig mye hvitt om dagen, det syns jeg er fint, men det er x-tra flott med kontraster, og det gjør det hele mere spennende:) Gammelt og nytt er også kjempefint å blande sammen:)
Ønsker deg en fin kveld!
klem:)

Yolanda Elizabet sa...

Lovely furniture. I love the Dutch desk, no surprises there! ;-)

Lella sa...

Jättefina möbler allihopa! Tänk att man kan bli så förtjust i något som var otänkbart för bara några år sen?!
Roligt med ert tema på bokklubben. Jag har läst en bok om Henri de Toulouse-Lautrec som jag tror heter Målaren på Moulin Rouge. Det var ganska länge sen men jag minns att jag tyckte väldigt mycket om den, intressant, färgstark och sorglig. Med andra ord ett boktips, ninaninaninanna...
Kram kram

Clara sa...

Härligt....det skrivbordet hade jag gärna suttit och skrivit mina memoarer vid :=) Grått är bra när man inte gillar att damma....hihi! Är man en vimsig skaparsjäl som yrar omkring med en massa tygbitar så hinner det bli en del damm på en vecka....och damma är ju sååååå tråkigt!!! Din servis i det förra inlägget , den med fjärilen på...så vacker och så typiskt Poppins! Ha det så bra nu och tack för dina fina bilder och intressanta inlägg! Nu ska jag snart iväg och jobba igen....vill att arbetsdagen ska gå fort, fort...för nu har jag tusen projekt på G i Linneskåpet....sen ska man ju hinna fotografera också....det är livsnödvändigt, eller hur Poppins! Minst 25 bilder om dagen är bra för magen....KRAAAAAM

VÅRT NYA HEM sa...

Så snygga möbler!!! Vitrinskåpet blev jag helt kär i, ett sånt skulle jag vilja ha i vårt kök när vi gör i ordning det. Måste surfa till deras sida och spana mer!

Ha en skön onsdag!
Kraaam!

Malins-Kuriosa sa...

Åh så gott att se möbler som inte är enbart vita och jag är ganska förtjust i dessa mörka saker...skrivbordet hade jag gärna haft i mig ägo...älskar små fack o lådor att lägga saker i...skulle haft en skrivbordsundelägg i skinn och en vacker skrivbok liggandes i beredskap på kloka tankar att skriva ner...
Läste nått repotage i nån tidning för längesedan där det kallades för "nordsjöstil" det jag gillar...bl a får det gärna var mörkbetsade trägolv till...

Kram från Malin

Maria-Jag blommar sa...

Det är ju helläckert med svarta möbler!! OCh vilken rolig form på dina tomater!!

Hannele på Hisingen sa...

Sonen har mörkblått skrivbor, jättesnyggt.

Lusthuset sa...

Jag gillar nog också hellre ljusa möbler, men visst behövs en kontrast här och där. Skrivbordet var jätteläckert. Måste säga att så roligt videosnutten om "Norsk helpdesk" var. Som jag skrattade. Har nog sett den 20 gånger, nästan varje gång jag tittar in hos dig tittar jag på den. Stackars de söta norrmännen. Kram

Guldkant På Livet sa...

Ja, visst är det vackert, svarta möbler är jättetjusigt! Mari.

EVA AGNES sa...

Absolut! Dessa möbler kan jag tänka mig. Slitage hade underbara saker.
Kram Eva Agnes

Skrotmaja sa...

Så häftiga möbler!! Måste kolla in slitage som du tipsar om. Tack för besöket och din kommentar. Ja, det kändes som ett toppensätt att utnyttja en svåranvändbar yta...

Lillan är strålande glad!

Kram!

Mia sa...

Riktigt snygga möbler, jättefina!

Tingeltangel sa...

Vilka underbara möbler. Vitrinskåpet är ju bara för fint. Jag är i en svart period nu så jag blir alldeles ha-galen. Igen. Tror dock att delar av familjen skulle tycka jag var galen om jag föreslog någon av dessa möbler.

Elinsstuga sa...

Svart kan vara väldigt vackert! Möblerna på bilderna var charmiga.
De där gummorna du har väcker barndomsminnen, verkligen. Hade sådana när jag var liten och faschinerades av att man kunde stoppa dem i varandra...!De måste tyvärr ha kommit bort i nån flytt...

Lotta sa...

Mycket vackra möbler! Jag kan också tänka mig att ha en eller annan mörk möbel hemma. Det bryter så fint mot att allt det ljusa.

Ha en riktigt härlig torsdag!
Kram
Lotta

åsa sa...

Ja.. snyggt o rustigt blir det med färg...=))/ åsa

Solkatter & dammråttor sa...

Snyggt var ordet....sa Bull =)
Men jag känner inte riktigt för svart inredning just nu, det hade jag för ganska många år sedan....men vem vet...om några år har man väl ändrat sig igen.
Kram!