Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 11 september 2007

Tiden

Tisdag redan. Veckorna bara flyger iväg och hösten kommer snart att gå över till vinter. Tiden tickar på, tiden går, tiden flyger iväg...

Passade på att njuta av solen idag och tog en lång promenad när jag kom hem från jobbet. Snart kommer den tid då det är mörkt mär man åker iväg på morgonen och mörkt när man kommer hem. Har faktiskt investerat i en ljuslampa för att ge mig ljus och förhoppningsvis ork över vintern. Den står tänd när jag sitter vid datorn, så nu får jag en "ljusdusch" varje dag.

Hann också ta några foton innan kvällen blev för mörk. Här ger kvällssolen ett extra gyllene sken till bilden.

23 kommentarer:

Lusthuset sa...

Ja, usch vad tiden går fort. Så vacker bild. Jag har skördat det sista bönorna och fryst in dem. Rev sedan ner dem eftersom de är på väg in till granne. Så nu ser det lite tomt ut. Var också ute lite i det vackra vädret. det får man vara glad år. Ha en skön kväll och tack för rostipset. Kram

Hannele sa...

Vackert, ljuset har inte helt lämnat oss..

karin a sa...

Det är lite vemodigt just nu men jag tror var sak har sin tid och det är bäst att se på saker och ting positivt! När ljuset försvinner ute får vi ta in ljuset (tända ljus) inne istället till exempel.

Nu kan du läsa om mina boktips på bloggen! Ha en fortsatt fin vecka! Kram!

Trollmor sa...

Ja, tiden går sannerligen fort.
Ibland vill man att den ska göra det och ibland inte.
Vilken vacker och magisk bild!
Det känns som om vad som helst kan hända i vilket ögonblick som helst.
Underbar!

VÅRT NYA HEM sa...

Jag håller med dig, veckorna bara försvinner! Men det är ganska fascinerande att se hur naturen/trädgården förändras för varje dag som går. Vår lind på vår innergård börjar få många gula löv...
Ha en skön onsdag!
Kramar från Jenny

Lallis sa...

Vilken fin bild!
Ja.. vi går mot mörkare tider. Det är lite blandade känslor här. Mysigt är det. Mycket tända ljus och sitta vid brasan . Men kallt och ruskväder gillar jag inte så det stör liksom. Har mest med värken att göra, men har det gärna sådär lagom varmt. *skrattar*
Kram Lallis

Monica sa...

En vacker gyllene bild.. så fin. Ja tiden flyger iväg, dag läggs till dag.. och inget kan man göra åt det, det är bara att "gilla läget".. och göra något bra av dagen som är.... som att ta en skön promenad i eftermiddagssolen tänker jag göra idag.. ha det gott. Kram Monica

Clara sa...

Ja du Poppins .....den där jäkla tiden....den jagar oss eller ä'r det vi som jagar den?!
En soldusch är nog inte fel.....
Din bild är otroligt vacker och jag har redan "norpat" den inne på flickr!
Kram kram

Guldkant På Livet sa...

Å vilka smärtsamt vackra bilder du har tagit!! Roskavalkad, så vackert.... Å jo, vill du se lite av förra årets mässa så klicka in på April månads inlägg hos mej! Vi hoppas på lite mera sommar innan hösten tar över helt... Mari.

Tingeltangel sa...

Ja, tiden flyger iväg och det är så svårt att hinna med allt man vill göra. Känner att tiden inte vill räcka till alls. Konstigt egentligen.... Härligt guldig bild du tagit.

Lina sa...

Ja tiden går verkligen fort! JAg höstade i trädgården igår. Det gör inte så mycket om tiden går fort i höst, för vi har bokat långresa i januari!!! Längtar!!

Maria-Jag blommar sa...

Ja, snart är det mörkt nästan dygnet runt!

Malins-Kuriosa sa...

Tiden är ett jädrans påfund och vi springer i takt med visarna - jädrans när de hinner före oss...Klok idé det där med ljuslampa...får man fråga var du fick tag på en sådan och ca priet...låter som nått för mig...

Kram från Malin

chatrine sa...

Akkurat når jeg logger meg inn på din side, ser jeg at du er på besøk hos meg:) Så artig! Ja, tiden flyr avgårde, ukene forsvinner en etter en.. Nydelge, og stemningsfulle bilder! I dag har vi faktisk snø langt ned i fjellene, vinteren er like om hjørnet nå... Om jeg blir lei, eller plutselig ikke skulle få plass til min lykt, skal jeg huske på deg;)
Ha en flott kveld!
Klem:)

moderncountry sa...

Nå har jeg innstillt flickr riktig tror jeg..æj, så trøtt jeg er! Ja,tastene her går bare i surr, fniss..sove godt! kramar ;)

Trolda sa...

Kanske är det också DU som sprider ett gyllene sken över den vackra bilden...!?!=D Låter härligt med extra ljus under årets mörkare tid! Vi hoppas att den tiden går lika fort som den övriga ljusa gjort, så har vi snart VÅR igen med fågelkvitter och energi =D

Trolda - kramar!

åsa sa...

Ja..ljus kan man inte få för mycket... av!=)))/åsa

moderncountry sa...

Å min gumma, du er jo så skjønn!! Takker så mye for dine ord, jeg blir jo kjempeglad!!Ha en flott dag min venn, mange klemmer (",)

Smultronstället sa...

Fin bild! Och jag tror att du har ändrat din överskriftsbild(heter det så?) jättefint blev det iaf! Ha en jättefin helg! Kram

Lily of the valley sa...

Vilken härlig gyllene bild! Supertjusig!
Hoppas tiden går fort fram till vårens ankomst.
En av ljusglimtarna innan dess är ju julen enligt min mening. :)

Ha en underbar helg
kram Lily

Lily of the valley sa...

Mucha är en gammal favorit till mig också...;)
kram

Poppins sa...

Trolda!
Jag kan ju inte längre gå in på din blogg och svara. Tack för dina snälla ord och hoppas att allt är bra med dig. Saknar din blogg väldigt mycket.
kramar

Mia sa...

Vad vackert, vilken jättebra bild! kram