Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

onsdag 24 oktober 2007

My Burgundy Table Cloth

Min mörkröda linneduk är jag väldigt glad för. Den har en nackdel och det är att på kortsidorna finns fransar och det är ett elände varje gång den ska tvättas! Samtidigt kan det ju inte hindra en från att använda den.

I love my burgundy table cloth in linnen. It has one disadvantage and that is the fringes at the short sides! Every time I wash it, it is a misery but that can´t stop me from using it.

När duken nu var framme, passade jag på att leka lite med kameran. Färgen och mönstret är perfekta bakgrunder för stilleben, tycker jag. Den orange clementinen och tennfatet blir en fin kontrast.
The table cloth inspired me to some still life photografies. The burgundy colur and the pattern are perfect as background for the clementine and the tinn plate.

19 kommentarer:

chatrine sa...

For en vakker duk! Ja det er et styr når man skal vaske og STRYKE sånne store duker.. men det er verdt det,for når det er gjort blir man sååå fornøyd:) Og flotte bilder du har tatt!
Hehe, ja med den hyllen min...du måtte hatt mange, mange slike skulle det rekke til alle dine bøker;)
Ha en super kveld!
klem:)

Tingeltangel sa...

Vad flitig du är med nya inlägg så gott som varje dag. Och alla med så vackra bilder... Din duk är verkligen underbar. Men jag är mest fascinerad över att du får mandarinen att se så god ut på bilden.

Lily of the valley sa...

Varför just kaninfarm?
Fina julfynd du gjort på Sia.
kram Lily

Anonym sa...

Virkelig en skjønn duk!

Anonym sa...

Flotte bilder med duk og appelsiner forøvrig!!!

karin a sa...

Förstår att du är glad i den härliga duken! Själv blir jag glad utav dina vackra fotografier. Vilket vackert ljus och skärpa det är i bilderna! Kram

Trolda sa...

Förstår om du gärna dukar med den! Underbar!! Och så den rostiga urnan....=D Ha en fin torsdag!

Trolda - kramar

Hanneles paradis sa...

Underbara bilder, verkligen läcker duk, kul att ha spna mjuka varma färger på hösten.

Malins-Kuriosa sa...

En sån läcker duk och så fina stilleben du visar...Själv kör jag med stora överkast i vit bomull som bordduk till matsalsbordet till "vardag"...lätta att tvätta i hög temperatur om de blir söliga (och det blir de)Har köpt på mig ett litet lager genom åren så är lät att att alltid slänga på en ren "duk"...som "bäddat" för en god middag sga..
Jo glashjärtanen har jag till mina halsband och de har en strykande åtgång...önskar att Panduro eller nån annan firma hade storpack med hjärtan...

Kram från Malin

Cornelias Country Corner sa...

Härligt bild med klementinerna!!! Kram!

Birgitta sa...

Poppins, jag har misstänkt det länge och nu vet jag, du är en superestet, så himla snyggt arrangerat med duk och ljus och clementiner på silverfat, proffsigt snyggt. Ja, sedan detta med villa villerkulla, ett ödehus sedan flera år tyvärr, men ganska charmigt. Kram och ha en skön helg.

åsa sa...

Underbara bilder..och vilken fin duk.. den hade helt rätt färg för mig..lite dovröd..=))/åsa

Tilde sa...

Du har så "hemtrevligt"..
mysigt och ombonat.

Kattfot sa...

Vilka vackra bilder, det ser riktigt läckert ut med mandarinen!

Lotta sa...

Åh vad vackra bilder, och vilken underbar duk. Förstår att du är glad för den!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Moas sa...

Jättevacker duk.. vilket mönster och vilken färg..Fårstår att du blev inspirerad till att fota.. och det blev så vackert. Såg dina fynd i förra inlägget.. så gulliga.. måste säga man blir julpysselsugen på båda dina inlägg.. duken ger ju julkänsla också.. och du som klagar på affärer eller hur var det =)))..
Betongprojektet får vila lite .. har fått en hum om hur jag går vidare men det krävs lite meck.. och jag känner att just nu så blir det för mycket.. ett efter julenprojekt kanske?? Ha det gott Kram Monica

EVA AGNES sa...

Vilken vacker duk!! Helt i min stil. Och, fint stilleben har du gjort.
Halva priset på julsaker hos Sia...FÖRE JUL!!! Inte klokt.
Där gjorde du ett kap.
Kram och skön helg
Eva Agnes

Lisa sa...

Den duken är ju hur vacker som helst, men jag vet vad du menar med fransarna. Jag avskyr att behöva sitta och reda upp dom och kamma dom varje gång jag tvättar mina mattor, jag har bara trasmattor nämligen.

Lusthuset sa...

Duken är ju underbart fin. Bilderna med clementinerna på tennfatet är ju som en gammal oljemålning. Du har öga för det fina i kråksången det märks. Mycket snyggt. Kram.